یاسوج؛

300 هکتار زمین در استان آماده سرمایه گذاری صنعتی

رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه بویراحمد گفت: 300 هکتار زمین در شهرک‌های صنعتی این منطقه آماده سرمایه گذاری صنعتگران است.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سهراب بنام گفت: زیرساخت سرمایه گذاری در 13 شهرک و ناحیه صنعتی فراهم شده است.

700 واحد صنعتی کوچک و متوسط در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و 70 درصد اشتغال در حوزه صنعت این استان مربوط به واحدهای صنعتی کوچک و متوسط است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در سال جاری 21 طرح صنعتی با ظرفیت سرمایه‌گذاری 300 میلیارد ریال برای اجرا در شهرک‌های صنعتی این استان تصویب‌شده است.

در سفر مرداد سال جاری رئیس جمهوری، مجتمع فولاد سقاوه در زمینی به مساحت 150 هکتار با پیش بینی اشتغال مستقیم برای 850 نفر با سه محصول تولیدی کنسانتره آهن، گندله و آهن اسفنجی با پیش بینی سرمایه گذاری 6 هزار میلیارد ریال کلنگ‌زنی شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: راه اندازی واحدهای صنعتی نیمه تمام راکد، به ظرفیت رسانی واحدهای نیمه فعال، تثبیت تولید و اشتغال واحدهای فعال و جذب سرمایه گذار برای ساخت واحدهای صنعتی جدید از مهمترین اولویت‌های شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد است.

بیش از 50 طرح صنعتی نیمه فعال در شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد در درست اجراست.

سهم کهگیلویه و بویراحمد از صنعت کشور نیم درصد است و این استان دارای اشتغالزایی اندکی در بخش صنعت است.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.