یاسوج؛

اجرای 533 طرح صنعتی در استان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: 533 طرح صنعتی با سرمایه گذاری افزون بر 200 هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی حدود 18 هزار نفر در این استان در حال اجراست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ داریوش دیودیده در همایش بررسی موانع و مشکلات صنعت کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: طرح های صنعتی این استان به لحاظ تعداد 6 دهم درصد میزان سرمایه گذاری 2.5 درصد و اشتغالزایی هفت دهم درصد طرح های صنعتی در حال اجرا در کشور است.

وی گفت: 414 مورد از مجموع 533 طرح صنعتی در حال اجرا در کهگیلویه و بویراحمد دارای پیشرفت فیزیکی بین 40 تا 99 درصد هستند که 2.4 درصد کشور را شامل می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد افزود: 740 واحد صنعتی افتتاح شده و دارای پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری 6 هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی حدود 9 هزار نفر در استان وجود دارد که یک درصد کشور است.

دیودیده بیان کرد: 258 مورد از مجموع 740 واحد صنعتی افتتاحی کهگیلویه و بویراحمد به دلیل داشتن برخی مشکلات راکد و نیمه فعال بوده و یا زیر ظرفیت فعالیت می کنند.

وی عنوان کرد: رفع مشکلات این واحدها در راستای کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در حال بررسی و پیگیری است.

دیودیده ابراز داشت: مهمترین مشکلات طرح های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد شامل کمبود نقدینگی، سوء مدیریت، رقابت پذیر نبودن و ناتوانی در بازاریابی و فروش تولیدات است.

وی با اشاره به اینکه رفع مشکلات واحدهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد تنها از عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت، بانک های عامل و یا صنعتگران خارج است، گفت: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با هدف بررسی و رفع مشکلات واحدهای صنعتی مشکل دار فعال شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم ارتباط روز افزون صنعت با دانشگاه در این استان تاکید کرد و اظهار داشت: دانشگاه های استان به انجام فعالیت های پژوهشی برای رفع نیازهای بخش صنعت بپردازند.

وی افزود: توان و تجربه تحقیقاتی دانشگاه های کهگیلویه و بویراحمد در راستای کمک به کاهش مشکلات واحدهای صنعتی این استان مورد استفاده بهینه تری قرار گیرد و تداوم برگزاری نشست ها و همایش ها نیز سبب گسترش تعامل و ارتباط صنعت با دانشگاه در استان می شود.

دیودیده بیان کرد: دانش بنیان کردن فعالیت های تولیدی، صنعتی و اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد راهکار اصلی حضور تولیدات استان در بازارهای جهانی است.

وی عنوان کرد: انتظار می رود که تولید کنندگان، صنعتگران و فعالان اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد مسائل و مشکلات خود را به جامعه دانشگاهی منتقل کنند و دانشگاه های استان نیز برای توسعه فعالیت های کارآفرینی ایده های کارآمد ارائه دهند.

رئیس خانه صنعت کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: تلفیق صنعت و دانشگاه سبب رفع هر چه بهتر و سریعتر مشکلات واحدهای صنعتی این استان خواهد شد.

رضا اکبری اظهار داشت: بخش صنعت کهگیلویه و بویراحمد نیازمند حمایت همه جانبه جامعه دانشگاهی استان است.

وی افزود: باید تکنولوژی ها و تجهیزات بخش صنعت کهگیلویه و بویراحمد به روز و پیشرفته شوند تا اثرگذاری بهتری داشته باشند.

اکبری بیان کرد: تاکنون اقدام های مهمی در بخش صنعت کهگیلویه و بویراحمد و به منظور رونق آن توسط مسئولان کشوری و استانی انجام شده اما به دلیل عمق محرومیت تاریخی استان و وجود مشکلات متعدد ناکافی به نظر می رسد.

وی خواستار جذب و هزینه کردن اعتبارات کلان ملی برای ایجاد صنایع بزرگ و مادر در کهگیلویه و بویراحمد شد.

اکبری عنوان کرد: باید به دور از هرگونه کارشکنی، حب، بغض و طایفه گرایی برای توسعه روز افزون بخش صنعت کهگیلویه و بویراحمد و رفع مشکلات آن تلاش کرد.

هشت پژوهشگر برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج و دیگر شهرهای کهگیلویه و بویراحمد و پنج کارآفرین و صنعتگر نمونه استان در این آیین با اهدای لوح سپاس و جوایز ارزنده تجلیل شدند.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.