مدیرکل دفتر امنیتی، انتظامی، اتباع و مهاجرین خارجی استانداری و دبیر ستاد اربعین حسینی استان اردبیل از ارسال 15 میلیارد ریال نذورات مردم استان اردبیل به موکب های اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ هوشنگ شهبازی با بیان اینکهعلاقه و ارادت مردم استان اردبیل به اهل بیت عصمت و طهارت و همکاری صمیمانه آنان باعث تسهیل و تسریع در خدمت رسانی به زائران و عزاداران حسینی در موکب های استان اردبیل مستقر در دیوانیه، نجف اشرف و سامرای کشور عراق شده است افزود: شیفتگان و مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت استان اردبیل 15میلیارد ریالنذورات اهدا کرده اند.

وی افزود: امسال نسبت به سال گذشتهزائران استان اردبیل با 2 برابر افزایش بهحدود 10هزار نفر رسیده است وموکب استان اردبیلسال گذشتهبه 25 هزار نفر خدمات ارایه داده بود که امسال تاکنون به 50 هزار نفر افزایش یافته است.

دبیر ستاد اربعین حسینی استان اردبیلبیان داشت: به دستور استاندار اردبیل ریالی از منابع دولتی در موکب ها هزینه نشده است و وظیفه ما به عنوان نماینده دولت فقط جمع آوری نذورات مردم و ارسال آن به موکب هاست و نظارت شرعی بر هزینه کرد نذورات مردمی انجام می شود.

شهبازی گفت: حرکت عظیم زائران حسینی در زیارت اربعین عتبات عالیات مختص شیعه نیست و متعلق به جهان اسلام است چرا کهپیروان همه مذاهب اسلام اعم از شیعه و سنی با حضور میلیونی خودعشق و محبتخود را به خاندان عصمت و طهارت به نمایش می گذارند.

وی با بیان اینکه هیچ گونه مشکل امنیتی درمسیربرگزاری بزرگترین همایش زیارت اربعین حسینی در داخل مرز عراق وجود ندارد افزود: مسائل سیاسی داخلی کشور عراقباعث تفرقه در بین گروه های عراقیشده بودکه موکب های عزاداری باعث وحدت و اتفاق و همدلی گروههای سیاسی عراق شده است و همگان با یکدلی و اخلاص به خدمت رسانی عزاداران و زائران حسینی می پردازند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.