لرستان؛

بسیج؛ پرورش‌یافته مکتب عاشورا

نماینده ولی‎فقیه در لرستان با بیان اینکه بسیج پرورش‌یافته مکتب امام حسین(ع) است و ارزش‌های عاشورا در بسیج تجلی پیدا کرده است، گفت: بسیج نیاز همیشگی کشور است و هیچ چیزی نمی‌تواند جای بسیج را در کشور پُر کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی امروز  در جمع نخبگان بسیجی لرستان، با تبریک به‌مناسبت هفته بسیج، بسیج را پرورش یافته مکتب امام حسین(ع) دانست و گفت: ارزش‌های عاشورا در بسیج تجلی پیدا کرده است.
 وی با بیان این‌که خصوصیاتی که برای اصحاب امام حسین(ع) ذکر شده است امروز می‎‏بینیم که این خصوصیات در بسیج تجلی پیدا کرده است.
حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی شجاعت، مقاومت، ایستادگی، اخلاص و این‌که بسیج فقط از خدا می‌ترسد و از هیچ قدرت مادی واهمه ندارد، ایمان، عشق به شهادت، عبادت، تبعیت محض از ولایت را از ویژگی‌های بارز بسیج برشمرد.
نماینده ولی‎فقیه در لرستان به تبعیت محض بسیج از ولایت و گوش به فرمان ولایت بودن بسیج اشاره کرد و ادامه داد: حضور بسیج در تمام عرصه‌ها یک حضور داوطلبانه، آگاهانه، عاشقانه و خالصانه است کمااینکه در طول ۳۷ سال پس از پیروزی انقلاب خدمت خالصانه بسیج را ما شاهد هستیم.
وی با یادآوری این‌که بسیج تجلی ارزش‌های عاشوراست، گفت: بسیج نیاز همیشگی کشور است و هیچ چیزی نمی‌تواند جای بسیج را در کشور پُر کند.
نماینده ولی‏فقیه در لرستان به نقش بسیج در هشت سال دفاع مقدس و مقابله با رژیم بعث عراق اشاره کرد و افزود: وقتی کشور نیز به حرکت سازندگی داشت بسیج به مقابله با خرابی‌ها و ویرانی‌ها پرداخت کمااینکه حرکت دفاعی و سازندگی بسیج هنوز هم ادامه دارد.
حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی اضافه کرد: وقتی کشور نیاز به حرکت علمی داشت بسیج به مقابله با جهل و نادانی پرداخت و دانشمندان هسته‌ای را تحویل کشور داد.
وی با بیان این‌که شتاب حرکت علمی کشور مرهون فعالیت بسیج بوده است، ادامه داد: وقتی کشور نیاز به حرکت و فعالیت‌های فرهنگی داشت بسیج به مقابله با جنگ نرم دشمن پرداخت کمااینکه انقلاب مخملی که به گواه همه تحلیل‌گران سیاسی این انقلاب مخملی بر هر کشوری وارد شد پیروز شد اما در ایران با شکست مواجه شد و این مرهون تلاش‌های بسیج است.
وی گفت: امروز کشور نیاز به حرکت اقتصادی دارد و رهبر معظم انقلاب نیز بر این مسئله تاکید دارند و این در حالی‎است که توفیق در زمینه حرکت اقتصادی به پشتوانه بسیج است و اقتصاد مقاومتی با حرکت بسیج است که تحقق پیدا می‎کند.
میرعمادی ادامه داد: دشمنان خارجی در تبلیغات خود ولایت‌فقیه و رهبری، روحانیت، سپاه و بسیج را مورد هجمه قرار می‌دهند و مأموریت آن‌ها تخریب کردن و تهمت زدن به این قشر است، اما مردم ما بصیر هستند.
نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به این‌که امروز بسیج یک دامنه و گستره وسیعی در فعالیت‌های خود دارد، عنوان کرد: امروز بسیج باید حرکت جهانی انجام دهد، چراکه به الگوی سازندگی، فرهنگی، دینی، خدمت، سیاست و ... برای دنیا تبدیل شده‌ است، چون عشق و ایمان و محبت و ایثار و جان‌فشانی و ایثار بسیج در راه دفاع از انقلاب و نظام بر کسی پوشیده نیست.
وی با اشاره به این‌که می‌گویند اگر زینب نبود کربلا نبود، همان‌گونه نیز می‌توان گفت اربعین را بسیج اربعین کرد، با برپایی موکب‌های پذیرایی بر سر راه زوار حسینی، عنوان کرد: همین بسیجیان هستند که در نجف و کربلا شبانه‌روز به خدمت‌رسانی به مردم و زوار پرداخته‌اند.
میرعمادی ادامه داد: در بحرین حزب‌الله و بسیج تشکیل شده، در سوریه، یمن و عراق بسیج تشکیل شده و در برخی کشورهای دیگر نیز بسیج شکل گرفته است، این‌ها همه ثمره این یادگار امام(ره) است، نفس الهی امام این بسیج را شکل داد، سراسر وجود بسیج برکت است، تشکیل بسیج برکت بوده، فرهنگ بسیج فرهنگ خدمت‌رسانی و مقاومت بوده است، روحیه بسیج روحیه خدمت، اخلاص، تلاش و کوشش و خستگی ناپذیر است.
نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به این‌که روحیه، فرهنگ و روش بسیج و تفکر بسج تفکر سازنده و گره‌گشا است، اظهار کرد: بدون تردید بسیج یک نعمت بزرگ الهی برای ملت ایران است که در دفاع از آرمان‌های انقلاب و اهداف نظام تلاش می‌کند، امروز ذلت برای آمریکا و دشمنان انقلاب و عزت برای ملت ایران آورده است،سال ۴۲ صحبت امام یک واقعیت بوده، یک آمریکایی در ایران بر شاه ایران حاکم بود اما امروز سپاه و بسیج ما آمریکایی‌ها را در خلیج فارس دستگیر می‌کند.
وی با اشاره به این‌که امروز بسیجیان ما در اوج عظمت و دشمنان در اوج ذلت هستند،عنوان کرد: افتخار ما این است که رئیس جمهور جدید آمریکا در اولین نطق خود آرزوی هدف قرار دادن یکی‌از قایق‌های تندروی ما را دارد، این درحالی است که اگر ایران یکی‌از ناوهای آمریکایی حاضر در خلیج فارس را هدف قرار دهد بسیاری از هزینه‌های نظامی آن‌ها را به فنا خواهد داد.
 وی در بخشی از سخنانش از سردار کشکولی به‌عنوان یکی‌از افتخارات لرستان در دوران دفاع مقدس یاد کرد و گفت: بسیاری از رزمندگان در دوران دفاع مقدس تحت فرماندهی او بودند و امروز هم ایشان با حضورشان در سپاه استان نقش مؤثری در موفقیت سپاه و بسیج داشته و ما شاهدیم رسالت‌های سپاه و بسیج یکی پس از دیگری در استان لرستان در حال عملی شدن هستند.
 
انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.