لرستان؛

راکد بودن 500 میلیارد ریال اعتبار در واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر لرستان

استاندار لرستان گفت: 500 میلیارد ریال از اعتبار دولت در یکهزار و 651 واحد بدون متقاضی مسکن مهر استان لرستان راکد شده است که باید هرچه زودتر نسبت به تعیین تکلیف این واحدها اقدام شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ هوشنگ بازوند روز دوشنبه در نشست شورای مسکن استان لرستان در سالن جلسات استانداری افزود: باید راهکار اساسی برای واحدهای بدون متقاضی ارائه شود چراکه تکمیل این واحدها دست کم نیازمند 550 میلیارد ریال اعتبار است.
وی گفت: یکهزار و 38 واحد با پیشرفت فیزیکی کمتر از 30 درصد وجود دارد که برای این تعداد نیز کمتر از 50 میلیارد ریال هزینه نشده است.
وی با انتقاد از هزینه شدن بی نتیجه 550 میلیارد ریال اعتبار استان لرستان در زمین های مسکن مهر افزود: معاونت عمرانی استانداری در نشستی با فرمانداران، این موضوع را تعیین تکلیف کند.
بازوند اضافه کرد: استان لرستان در مجموع 2 هزار و 689 واحد مسکن مهر کمتر از 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که استان آمادگی دارد این واحدها را بدون هیچگونه محدودیتی به نهادهایی همچون کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید واگذار کند.
 
**واحدهای خودمالک تا پایان سال تعیین تکلیف شوند
استاندار لرستان همچنین با اشاره به طولانی شدن روند ساخت واحدهای مسکن مهر گفت: یکهزار و 728 واحد خود مالک نیمه تمام نیز باید تا پایان امسال تعیین تکلیف شوند.
وی افزود: با همکاری بانک مسکن و اداره کل راه و شهرسازی این مهم پیگیری شود و در صورت همکاری نکردن مالکان، تسهیلات با نرخ سود چهار و هفت درصد این واحدها قطع شود.
وی اظهار کرد: باید با مالکان این واحدها رایزنی کرد و تاریخی برای آنها تعیین شود که مسکن خود را تا پایان امسال تکمیل کنند.
بازوند تاکید کرد: افتتاح یکهزار و 875 واحد تا سال آینده قابل قبول نیست و راه و شهرسازی باید برنامه خود برای تعیین تکلیف تعدادی از این واحدها طی امسال را ارائه کند.
وی گفت: برآورد اعتبار احداث تقاطع 60 متری مسکن مهر کمالوند خرم آباد انجام و با محوریت اداره کل راه و شهرسازی اجرا شود.
وی تصریح کرد: به رغم پیگیری های فراوان برای تفویض اختیار مسکن مهر به استان این مهم انجام نشده است چراکه در صورت موافقت وزیر راه و شهرسازی با این پیشنهاد لرستان، پرونده مسکن مهر تاکنون بسته شده بود.
از مجموع 43 هزار و 894 واحد مسکن مهر سهمیه لرستان ،تاکنون 36 هزار و 16 واحد بهره برداری شده است.
انتهای پیام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.