کرمانشاه؛

طرح کاهش وزن و سن کشتار مرغ

طرح کاهش وزن و سن کشتار مرغ در کشتارگاه‌های استان، همزمان با سراسر کشور از امروز(اول آذر) خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز اجرایی شدن طرح کاهش وزن و سن کشتار مرغ در کشتارگاه‌های استان، همزمان با سراسر کشور از امروز(اول آذر) خبر داد.

بهرام خانی افزود: بر اساس این طرح قرار است در چند مرحله وزن و سن کشتار مرغ به استانداردهای روز دنیا برسد که سن زیر 42 روز و وزن کمتر از دو کیلوگرم برای مرغ در نظر گرفته شده است.

خانی با بیان اینکه طرح کاهش سن و وزن کشتار مرغ در کشتارگاه‌ها را از چند ماه گذشته به صورت پایلوت در تعدادی از کشتارگاه‌های استان اجرایی کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: اجرای پایلوت این طرح موفقیت آمیز بوده و امیدواریم در سطح ملی هم موفقیت آمیز باشد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه در گذشته نیز چندین مرتبه طرح‌های مشابه این طرح در کشور و حتی در استان اجرایی شده است، گفت: این طرح ها به دلایلی همچون همراه نبودن کشتارگاه ها و جاافتادن فرهنگ خرید مرغ سنگین بین مردم در گذشته اجرایی نشده بود.

خانی افزود: مدلی که قرار است امسال در راستای کاهش وزن و سن کشتار مرغ در کشتارگاه های استان و به طور همزمان سراسر کشور اجرایی شود، به دلیل همراهی کشتارگاه‌ها با اجرایی شدن آن و نهادینه شدن نسبی فرهنگ خرید مرغ سبک در بین مردم احتمال موفقیت بیشتری دارد.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، طرح ، کشتارگاه ، مرغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.