طی مراسمی با حضور مسئولین احداث ۱۱۱ پروژه بهداشتی در سطح استان مرکزی بصورت همزمان از طریق ویدئو کنفرانس کلنگ زنی شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ؛ این مراسم در اراک با حضور فرماندار اراک، رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی، معاون توسعه مدیریت و منابع و معاون بهداشتی دانشگاه و دیگر مسئولین با کلنگ زنی احداث مرکز خدمات جامع سلامت شهری شادروان دکتر شادپور در محل مرکز مشاوره و آزمایشگاه پیش از ازدواج شهرستان اراک انجام شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در این مراسم گفت: در دولت تدبیر و امید، انقلابی در حوزه بهداشت و درمان کشور صورت گرفته است.
دکتر حسن طاهراحمدی افزود: برنامه تحول نظام سلامت، گامی اساسی و ارزشمند در بهره مندی همه اقشار جامعه از خدمات حوزه سلامت است که در گام های مختلف ابتدا به حوزه درمان سپس حوزه بهداشت و حوزه آموزش پرداخته است.
وی اظهار داشت: ۱۱۱ پروژه بهداشتی که امروز در سطح استان مرکزی کلنگ زنی شد، در قالب ساخت ۳۱ خانه بهداشت، ۳۰ پایگاه سلامت، ۱۶ مرکز خدمات جامع سلامت شهری، ۸ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، ۲۲ محل زیست پزشک، یک مرکز آموزش بهورزی و ۳ ستاد شبکه و مرکز بهداشت شهرستان تعریف شده که با اعتباری بالغ بر ۴۴۰ میلیارد ریال اجرایی می شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در پایان با اشاره به اینکه این پروژه ها در ۱۰ شهرستان استان اجرایی می شود، گفت: ۴۰ پروژه در اراک و  ۷۱ پروژه در سایر شهرستانها اجرایی می شود.
رییس مرکز بهداشت استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: با اجرایی شدن برنامه تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت و با جذب بیش از ۳۰۰ مراقب سلامت در رشته های تخصصی مورد نیاز، همچنین با تعمیر، تجهیز و بازسازی مراکز موجود خون تازه ای در پیکر نحیف بهداشت استان مرکزی به جریان افتاد.
دکتر جواد نظری افزود: نیازهای موجود فراتر از اقدامات صورت گرفته بود به همین منظور با طرح مسئله در هیات رئیسه دانشگاه و اخذ موافقت و با حمایت استاندار مرکزی و رایزنی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی احداث ۱۱۱ پروژه بهداشتی در دستور کار قرار گرفت.
وی اظهار داشت: ۵۰ درصد هزینه ساخت این پروژه ها از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۳۵ درصد از سوی استانداری مرکزی و ۱۵ درصد باقیمانده از سوی دانشگاه علوم پزشکی اراک پرداخت می شود که در حال حاضر ۱۰ درصد هزینه از سوی وزارت بهداشت ابلاغ شده است.
رییس مرکز بهداشت استان مرکزی بیان کرد: مدیران شبکه ها و مراکز بهداشت نیز متعهد شده اند تا از ظرفیت بالقوه خیرین سلامت جهت تسریع و بهبود ساخت این مراکز استفاده نمایند.
گفتنی است این برنامه در اراک با کلنگ زنی احداث مرکز خدمات جامع سلامت شهری شادروان دکتر شادپور در محل مرکز مشاوره و آزمایشگاه پیش از ازدواج شهرستان اراک، برگزار شد و به صورت ویدئو کنفرانس در سایر شهرستان ها نیز همزمان با اراک مراسم کلنگ زنی انجام شد.
انتهای پیام / ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار