رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی از پیشرفت 45 درصدی بیمارستان ولیعصر اراک خبر داد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  حسن طاهر احمدی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با تشریح عملکرد دانشگاه علوم پزشکی اراک در دولت یازدهم گفت: خدمات دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت ارائه شده نسبت به دولت های قبل کم نظیر است و این دولت توانسته بسیاری از کاستی های این حوزه را جبران کند و رضایتمندی مردم حاصل شود.

وی اظهار کرد: با اچرایی شدن برنامه تحول نظام سلامت، پرداخت هزینه های درمانی از جیب مردم برای اقشار روستایی به سه درصد و شهری پنج درصد کاهش یافت و تمامی خدمات همچون تهیه تجهیزات پزشکی، تامین دارو و انجام آزمایش ها برای بیماران بستری در داخل بیمارستان انجام می گیرد.

احمدی اضافه کرد: ارقام تزریق شده به حوزه سلامت استان در قالب برنامه تحول نظام سلامت برای کاهش پرداختی هزینه های درمان از جیب مردم، بهبود هتلینگ مراکز بیمارستانی و بهسازی آنها، کاهش زایمان سزارین، تقویت پایگاه های بهداشت و خدمات پزشک مقیم و تقویت خدمات کلینیکی صرف شد.

وی توضیح داد: در پی اجرایی شدن گام ترغیب مادران به زایمان طبیعی تاکنون 18 درصد کاهش انجام زایمان سزارین در استان مرکزی انجام گرفته که موفقیت بزرگی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: تحول در زمینه ماندگاری پزشک در روستا و شهرستان ها از دستاوردهای دولت در حوزه سلامت است و اینک هیچ درمانگاه روستایی خالی از پزشک نیست و رشد 50 درصدی پزشکان در روستاهای استان ثبت شده است.

طاهراحمدی عنوان کرد: شمار پزشکان متخصص و فوق تخصص در بیمارستان ها از 140 نفر به 200 نفر رسیده است و 40 دستگاه آمبولانس نیز به مبلغ 320 میلیارد ریال از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحویل دانشگاه شده است.

وی با اشاره به افزایش 60 هزار مترمربعی فضای بیمارستانی در دو سال اخیر در استان مرکزی بیان کرد: بخشی از این فضاهای درمانی بهره برداری شده و بخشی نیز به زودی به جرگه درمانی استان می پیوندد.

وی یادآور شد: بیمارستان ولیعصر(عج) با 45 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است که برای این طرح مهم درمانی امسال 400 میلیارد ریال اختصاص یافت که 310 میلیارد ریال آن محقق شده و 400 میلیارد ریال نیز سال آینده تخصیص می یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه کرد: طرح توسعه بیمارستان آیت الله خوانساری نیز با 96 تخت تا ابتدای تابستان آینده به بهره برداری می رسد.

طاهراحمدی گفت: بیمارستان شهرستان محروم خنداب توسط راه و شهرسازی در حال ساخت است که دچار نواقصی است و به منظور تسریع در کار به طور موقت تحویل دانشگاه شده تا ضمن رفع نواقص تجهیز آن صورت گیرد.

وی توضیح داد: فضای این بیمارستان محدود است و به همین دلیل فضایی به مساحت هزار و 800 مترمربع در اختیار قرار خواهد گرفت که در آینده از 24 تخت به 64 تخت توسعه می یابد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.