اصفهان؛

رشد 12 برابری جذب افراد در کلاس‌های سواد آموزی آران و بیدگل

مسئول نهضت سوادآموزی آران و بیدگل از رشد 12 برابری جذب افراد بی‌سواد در کلاس‌های سوادآموزی برای باسوادی در سه سال اخیر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،طاهره غفور زاده  اظهار کرد: در سال‌های 91 و 92 به‌صورت مجموع تنها 30 نفر جذب کلاس‌های سوادآموزی در دو دوره سوادآموزی عمومی و انتقال شده بودند که این آمار در سه سال اخیر 12 برابر افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: از سال 92 تاکنون بیش از 350 نفر از بی‌سوادان و کم‌سوادان شهرستان از طرق مختلف ترغیبی و تشویقی در دوره مختلف نهضت سوادآموزی شرکت کرده و گواهینامه پایان دوره دریافت کرده‌اند.

غفور زاده با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار طرح باسوادی اتباع در دستور کار نهضت سوادآموزی آران و بیدگل قرار گرفته است، تصریح کرد: با توجه به ثبت‌نام بیش از 40 نفر از اتباع در کلاس‌های نهضت تلاش برای سلامت علمی و فرهنگی جامعه در تمام زمینه انجام می‌شود.

وی اضافه شدن سالانه حق‌الزحمه‌های آموزش دهندگان و پاداش پایان دوره برای سواد آموزان و همچنین تلاش گروه سوادآموزی شهرستان در جذب افراد بی‌سواد و کم‌سواد را از دلایل اصلی رشد افراد بی‌سواد به کلاس‌های سوادآموزی برشمرد.

مسئول نهضت سوادآموزی آران و بیدگل از برگزاری دوره‌های آموزشی رایانه نیز به‌عنوان جزئی تازه در کلاس‌های نهضت در سال آینده خبر داد و گفت: این کلاس‌ها می‌تواند در باسوادی کامل افراد کم‌سواد و بی‌سواد مؤثر باشد.

غفور زاده ادامه داد: خوشبختانه فعالیت‌های حوزه سوادآموزی در دولت تدبير و اميد با نظر مساعد رياست محترم جمهور شدت و افزايش قابل‌توجهی نسبت به قبل داشته است.

وی بابیان این‌که دولت تدبير و اميد جلسات شوراي توسعه سوادآموزي كشور را به‌صورت مستمر تشكيل می‌دهند، افزود: روند فعالیت‌های سوادآموزي در دولت يازدهم بعد از مدت‌ها  در سطح مناسبی  در حال پيگيري است.

مسئول نهضت سوادآموزی آران و بیدگل با اشاره به این‌که يكي از شاخصه‌های مقايسه ملت‌ها سواد است، اظهار کرد: بسياري از شاخص‌های مقایسه‌ای از شاخص سطح سواد افراد آن جامعه نشات می‌گیرد و از این‌رو مهم است كه هر كشوري تا چه حد به اين بحث اهميت دهد.

 از سال 1378(استقلال نهضت سوادآموزی آران و بیدگل از کاشان) بیش از هفت هزار نفر از بی‌سوادان و کم‌سوادان  در آران و بیدگل باسواد شده‌اند و هم‌اکنون درصد باسوادی در آران و بیدگل حدود 96 است.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار