برنامه مکمل آهن یاری در دختران نوجوان با هدف ارتقاء سطح سلامت گروه سنی متوسطه در مدارس دخترانه اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مسئول بخش بهبود تغذیه استان اصفهان از اجرای برنامه مکمل آهن یاری دانش آموزان در مقاطع متوسطه اول و دوم مدارس دخترانه استان اصفهان خبر داد، و گفت: برنامه مکمل آهن یاری در دختران نوجوان با هدف ارتقاء سطح سلامت این گروه سنی گام موثری در پیشگیری از این کمبود، پرورش مادرانی توانمند و نسلی سالم را در برخواهد داشت.
 سکینه جعفری در ادامه افزود: مرکز بهداشت استان اصفهان هرساله همزمان با آغاز سال تحصیلی به تعداد کل دختران دانش آموز متوسطه اول و دوم، قرص فرفولیک ( برای هر دانش آموز 16 عددقرص، بمدت 4 ماه هفته ای یک عدد‌) و پرل ویتامین ‌دی (برای هر دانش آموز 9 عدد، ماهی یک عدد) در اختیار مدارس قرار می دهد.
جعفری تصریح کرد: لازم به ذکر است در سال جاری (سال تحصیلی 96-95)‌ تعداد 2700000 عدد قرص فرفولیک و تعداد 1550000 پرل ویتامین دی در اختیار مدارس کل استان قرار گرفته است.
وی یادآور شد: آهن از جمله ریزمغذی هايی است که کمبود آن در سطح وسیعی از جهان به خصوص در کشورهای در حال توسعه مشاهده می شود. این کمبود زندگی میلیون ها نفر به ویژه زنان، کودکان، نوجوانان، سالمندان را تحت تاثیر قرار می دهد. با توجه به اینکه دختران امروز مادران فردا هستند، اطمینان از دریافت کافی این ریزمغذی در این دوران علاوه بر بهبود تکامل توانایی های شناختی، ذخایر کافی آهن را برای دوران بارداری در آینده فراهم می کند.
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پیشتر اعلام کرده بود که در استان اصفهان و در سال تحصیلی 94-93، بیش از 90 درصد دختران سنین 12 تا 18 سال با حمایت مالی وزارت بهداشت و همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان تحت پوشش برنامه آهن یاری قرار گرفتند.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.