معاون مسافری راه آهن گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته ظرف ۱۵ روز آتی قطار مسافری نخجوان-مشهد راه اندازی خواهد شد.

راه اندازی قطار نخجوان –مشهد ظرف ۱۵ روز آتی/اختصاص ۵۹۴ رام قطار مسافری همزمان با ایام ۲۸ صفربه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی راه آهن ،میرحسن موسوی معاون مسافری راه آهن با اعلام این خبر گفت:در ایام اربعین حسینی قطار سیستمی تهران- كربلا را راه اندازی كردیم و حركت این قطار از این پس هر سه شنبه به سمت كربلا وبالعكس تداوم خواهد داشت.

وی افزود: با توافق صورت گرفته باكشور جمهوری آذربایجان ؛واگن های مسافری آنها در مسیر جلفا-مشهد مورد تست قرارگرفت و مقرر شده تا قطار نخجوان-مشهد را راه اندازی كنیم .

موسوی تصریح كرد:پیش بینی شده بود تا راه اندازی این قطار در ایام ۲۸ صفر عملیاتی شود و در حال حاضر منتظر اعلام راه آهن آذربایجان در این زمینه هستیم .

به گفته وی به طور قطعی ظرف ۱۵ روز آتی شاهد راه اندازی قطار نخجوان-مشهد خواهیم بود و براساس توافق صورت گرفته این قطار هر هفته ۲ سرویس رفت و برگشت درمسیر نخجوان- مشهد تردد خواهد داشت.

معاون مسافری راه آهن با بیان اینكه در ایام اربعین تا امروز ۵۷ هزار مسافر از شهرهای تهران و مشهد به سمت خرمشهر جا به جا شده و با توجه به تعداد بلیت فروش رفته پیش بینی می شود تا ۴روز آتی این تعداد به ۸۸ هزار نفر برسد.

وی افزود: در همین راستا قطار محلی رمشهر –شلمچه به صورت رایگان تا امروز ۱۱۰ هزار مسافر جابه جا شده و پیش بینی می شود كه ظرف ۴ روز آتی ؛این تعداد به ۱۴۰ هزار نفر برسد.

موسوی در خصوص برنامه حركت قطارها در ایام رحلت پیامبر اكرم (ص) و شهادت امام رضا (ع) گفت:به منظور رفاه حال زائرین امام هشتم (ع) ۵۹۴ رام قطار مسافری با ظرفیت ایجادی ۱۹۱ هزار و ۵۰۰صندلی به صورت رفت وبرگشت به مقصد مشهد پیش بینی شده كه از ۴ تا۱۴ آذر ماه به صورت رفت و برگشت به مقصد مشهد تردد داشته باشند.

وی افزود: از این تعداد قطار ۳۳ رام با حدود ۲۲ هزارو ۵۰۰ صندلی در مسیر تهران پیش بینی شده تا خدمات مناسبی را به زائرین امام هشتم(ع) ارایه شود.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار