مشاور و رئیس حوزه شهردار مشهد گفت: تاکنون بیش از 40 هزار نفر به عنوان خادم افتخاری حریم رضوی با ارائه فعالیت های مختلف به زائران در این طرح شرکت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مجید پیراسته افزود: کارکنان و مدیران شهرداری مشهد که به صورت دائم در خدمت زائران و مجاوران آقا علی بن موسی الرضا (ع) هستند، در این حرکت نمادین که الهام گرفته از حماسه اربعین حسینی است با افتخار شرکت می کنند و در صف خادمان افتخاری حریم رضوی به زائران خدمت رسانی می کنند.

وی در خصوص ورود شهرداری در استقبال از زائران پیاده گفت: شهرداری به عنوان نهاد و دستگاه مردمی باید بسترهای لازم و مناسب را برای حضور مردم دراستقبال از زائران پیاده فراهم کند.

مشاور و رئیس حوزه شهردار مشهد با تاکید به اطلاع رسانی گسترده در این زمینه افزود: تنها لباس خدمت بر تن کفایت نمی کند بلکه وظیفه ما اقضا می کند که با اطلاع رسانی مناسب جمع کثیری از علاقه مندان و خدمت گذاران در این عرصه امکان خدمت گذاری داشته باشند.

مجید پیراسته گفت: زمانی وظیفه ما به کمال می رسد که بسترهای لازم را برای مشارکت گسترده سایر شهروندان را فراهم کنیم.

وی با اشاره به حماسه اربعین و حضور میلونی زائران در کربلا، گفت: حماسه اربعین حسینی حرارتی است که هر روز بر جوشش آن افزوده می شود و ما باید با تاسی از این حماسه شرایط و بستر مناسب برای ابراز عشق و علاقه به امام رضا (ع) در مشهد فراهم کنیم که این نیز به شکلی تقویت کننده حماسه اربعین است.

مشاور و رئیس حوزه شهردار مشهد با بیان اینکه شهرداری مشهد این مهم را از سال گذشته با ایجاد کمپین جهاد خدمت مورد توجه قرار داده؛ تصریح کرد: در سال گذشته با عضویت دستگاههای دیگر به کمپین جهاد خدمت حدود 4000 نفر ثبت نام کردند و امسال نیز تاکنون بیش از 40 هزار نفر به عنوان خادم افتخاری حریم رضوی با ارائه فعالیت های مختلف به زائران در این طرح شرکت کردند.

پیراسته با بیان اینکه مسئولان باید بستر مناسب را برای حضور علاقه مندان خدمت به زائرین پیاده مشهد در سراسر کشور فراهم کنند؛ اظهار کرد: علاقه مندان با عضویت در این کمپین علاوه بر زیارت امام رضا (ع) به زائرین خدمت رسانی می کنند.

وی همکاری دیگر دستگاهها را خوب ارزیابی کرد و گفت: دستگاههای دولتی و غیر دولتی با ظرفیت های پیدا و پنهان خود هر سال بیشتر از سال قبل از ظرفیت های خود به نحو شایسته تری استفاده کردند؛ به عنوان مثال آستان قدس رضوی هر سال بهتر از سال قبل در این موضوع ورود جدی و برنامه ریزی گسترده تری داشته و توانسته وظیفه خدمتگزاری خود را به آستان رضوی بیش از گذشته به عرصه نمایش گذارند.

مشاور و رئیس حوزه شهردار مشهد راهپیمایی زائران امام رضا (ع) را پیوند و دلدادگی بین امام معصوم و علاقه مندان به حضرتش دانست و عنوان کرد: ما باید زمینه هایی را فراهم کنیم تا این علاقه ها ظهور و بروز بیشتر و بهتری پیدا کنند.

پیراسته با بیان اینکه شهرداری مشهد با حداکثر ظرفیت در این موضوع ورود داشته است؛ افزود: اگر چه در ابتدای راه هستیم اما می توانیم از ظرفیت های بیشتر در این زمینه استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: یکی از مهمترین مسائلی که شهرداری باید در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشد اطلاع رسانی است؛ در این زمینه باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

مشاور و رئیس حوزه شهردار مشهد گفت: ما باید شرایط و بستر مناسب برای علاقه مندان به خدمت فراهم شود.

انتهای پیام//ف.ج


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار