شرایط در شلمچه و چذابه عادی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛فرمانده نیروی انتظامی استان خوزستان شرایط موجود در مرزهای شلمچه و چذابه با وجود بازگشت زائران اربعین حسینی از کشور عراق را عادی خواند.

سردار محمد رضا اسحاقی در جریان بازدید از مرز شلمچه در خصوص آخرین وضعیت مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان گفت: مرزهای ما شرایطشان عادی است. خروج زائران همچون روزهای پیش از ماه صفر به حداقل رسیده، بازگشت زائران به جز در شب هنگام که از سوی نجف و کربلا به مرزها می رسند در مابقی ساعات شبانه روز روان و جاری است.

وی افزود: موضوع خاصی وجود ندارد. برای انتقال زائران به اقصی نقاط کشور تمهیدات خوبی اندیشیده شده و بیش از هزار دستگاه اتوبوس در دو پایانه شلمچه و چذابه پیش بینی شده  که کار جابجایی زائران را به انجام می رسانند ضمن اینکه به هیچ عنوان با جمعیتی که منتظر وسیله نقلیه باشند، مواجه نشدیم.

سردار اسحاقی گفت: برای تردد زائران به درون استان نیز ریل باس فعال شده و اتوبوس شرکت واحد نیز آنها را از مرز شلمچه تا میدان مقاومت خرمشهر جابجا می کند. در چذابه نیز خدمات قابل قبول و خوبی به زائران ارائه می شود.

  وی افزود: خودروهای رایگانی نیز برای جابجایی زائران تا اهواز رپیش بینی شده است. در مجموع شرایط خوبی را در هر دو مرز ارزیابی می کنیم البته نواقص و اشکالاتی هست که بایستی برای سال آینده برطرف شود. 

فرمانده نیروی انتظامی استان خوزستان گفت: عمده زائران تا روز پنجشنبه هفته جاری به کشور باز می گردند به جز کسانی که قصد ماندگاری بیشتر در عراق را دارند و طبیعی است که در روزهای بعد به طور معمول باز می گردند.

سردار اسحاقی افزود: خوشبختانه حادثه خاصی در موضوع ترافیکی نداشتیم اما به هر صورت یک تهدیدی برای زائرانی که با خودرو شخصی مسافرت کرده اند وجود دارد، اینکه پس از بازگشت از سفر بلافاصله با پشت فرمان بنشینند و قصد سفر کنند، به طور قطع این افراد به دلیل خستگی راه دچار ضعف می شوند که این هم حادثه ای را در پی دارد.

وی گفت: توصیه و تاکید ما بر آن است که حتی برای ساعتی هم که شده  استراحت کنند و با روحیه و نشاط مسیر راه را ادامه دهند تا دچار حادثه نشوند و با صحت و سلامت به خانه هایشان باز گردند.

 سردار اسحاقی تصریح کرد: اگر چه همکاران ما بلافاصله پس از پایانه شلمچه تا عمق استان در طول مسیر کنترلها و مراقبتهای لازم را انجام می دهند اما به هر حال موضوع خواب آلودگی چیزی نیست که بشود توسط پلیس آن را کنترل کرد به همین دلیل زائران هشدارهای پلیس را جدی بگیرند.

فرمانده نیروی انتظامی خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص امکانات موجود در شلمچه گفت: به طور یقین ما به لحاظ امکانات و سالن مسافری نسبت به سال گذشته بسیار تفاوت کرده ایم اما برای سال آینده باید تمهیدات بهتری را در بحث توسعه جرا کنیم.

وی افزود: همچنین ساماندهی دقیق تری را بر روی مواکب برای ارائه خدمات بهتر، بیشتر و دقیق تر و خواهیم داشت، به هر حال تمامی نقاط ضعف و قوتی را که در طول این ایام مشاهده کرده ایم، در نخستین جلسه قرارگاه اربعین استان که پس از این ایام برگزار می شود را بیان می کنیم تا برای سال آینده برنامه ریزیهای نهایی انجام شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.