مسابقات داخلی رشته "تریال" که شامل 2 مرحله لیگ و رقابتهای آماتور ها است به خاطر همراهی نکردن فدراسیون دوچرخه سواری دستخوش پاس کاری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ "تریال " یکی از رشته های فدراسیون دوچرخه سواری است زمانی که خسرو قمری رئیس پیشین فدراسیون بود حتی در آسیا برای فعال کردن این رشته ریاست کنفدراسیون آسیایی این کمیته را عهده دار بود اما با توجه به انتخابات فدراسیون که سه ماه است همه منتظر برگزاری آن هستند و هر از گاهی دستخوش حوادث می شود کسی برای این رشته نوپا دل نمی سوزاند.

رشته تریال در آسیا پیشرفت چندانی نداشته است کشورهایی هم که در این رشته  فعالیت دارند بسیار ضعیف هستند زیرا مربی برای آموزش این رشته در آسیا وجود ندارد و اگر کسی مربیگری رشته را بخواهد باید به اروپا برود تا آموزش های لازم را ببیند.

ایران که در آسیا نسبت به کشورهای دیگر فعال تر است هم برای برگزاری مسابقات داخلی این رشته دچار مشکل است و هیچ استانی میزبانی رقابت های این رشته را عهده دار نمی شود.. در این میان فدراسیون نیز کمکی برای برگزاری رقابتهای تریال انجام نمی دهد و دو مرحله لیگ رقابتها و مسابقه آمارتور های تریال دست خوش پاس کاری شده است.  

در این خصوص با علی نوروزیان رئیس کمیته تریال دوچرخه سواری مصاحبه ای انجام دادیم که وی اظهار کرد:برای برگزاری مسابقه تریال از برج 7 است که به مازندران نامه زدیم که میزبانی رقابتها را عهداه دار شوند هنوز جوابی از سوی رئیس هیات این استان نیامده است هر چقدر هم این مسئله را در فدراسیون دوچرخه سواری مطرح کردیم کسی پاسخگوی این مسئله نبود.

وی افزود:هم اکنون اسپانسر مسابقات از ما جوابیه می خواهد و می گویند ما زمان زیادی برای این اجرای این رقابتها گذاشتیم اما متاسفانه تاکنون کسی از مسئولان فدراسیون دوچرخه سواری همراهی تان نکرده است از طرفی اسپانسر ها دیگر به ما اعتماد نمی کنند در این میان به جز هیات مشهد و تهران هیچ استانی برای گرفتن میزبانی این رقابتها با ما همکاری نمی کنند.

نوروزیان در خصوص برگزار مسابقه مرحله اول تریال تاکید کرد: همچنان منتظر جواب استان مازندران هستیم اما گویا همه درگیر انتخابات هستند و توجهی ندارند هیچ استانی به ما روی خوش نشان نمی دهد اما برای برگزاری لیگ بقیه رشته ها سریع میزبانی ها را عهده دار می شوند و این جریان اصلا خوشایند نیست زیرا این رشته نوپا است و برای ارتقای رکابزنان و توسعه این رشته باید تلاش بیشتری از سوی فدراسیون دوچرخه سواری صورت گیرد که متاسفانه حتی برخی از کارمندان فدراسیون که سمتی دارند هم به این رشته توجهی ندارند.

وی در خصوص اینکه سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری برای برگزاری لیگ تریال و روی خوش نشان ندادن استان ها مذاکره ای داشته است، خاطر نشان کرد: چندین بار رفتم که با وی مذاکره ای در این خصوص داشته باشم اما هر بار رفتم گفتند نصراله پریچهره در جلسه حضور دارد و نتوانستم با وی ملاقاتی داشته باشم.

نوروزیان در ادامه بیان کرد:از طرفی تریال سواران خودشان را برای رقابتها آماده می کنند اما دوباره زمان رقابتها عقب می افتد و موجب افت شان می شود و این اتفاق حداقل برای ورزشکار هم خوب نیست فدراسیون باید پی گیر باشد اگر قصد برگزاری رقابتها را ندارند یا این رشته به درد جامعه ورزشکاران نمی خورد بگویند که نه وقت ورزشکاران گرفته شود و نه خودمان دوندگی کنیم در نهایت کنار می کشیم و این رشته را جمع می کنیم.

وی در خصوص برگزاری مسابقات آماتور ها ابراز کرد: به منظور برگزاری مسابقات آماتور ها هم  خیلی وقت پیش نامه به دبیر فدراسیون دوچرخه سواری زدیم که برای برگزاری این رقابتها کمک کنند اما هنوز جوابیه ای به ما داده نشده است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار