فدراسیون دوچرخه سواری برای دومین سال متوالی به منظور فعال کردن تریال در آسیا میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا در ایران را عهده دار شد.

 به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فدراسیون دوچرخه سواری یکی از حامیان فعال رشته تریال در آسیا محسوب می شود و خسرو قمری و اصغر خالقی صاحب دو  کرسی این رشته در آسیا هستند.
 
سال گذشته ایران برای فعال شدن این رشته در آسیا میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا را بر عهده گرفت اما با توجه به اینکه هیچ کشورآسیایی فعالیت چندانی در تریال ندارد و به دلیل نداشتن حامی مالی برای توسعه این رشته برگزاری این رقابتها لغو شد.
 
امسال هم برای دومین سال متوالی فدراسیون دوچرخه سواری میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا را بر عهده دارد و قصد دارد در مجمع سالیانه آسیایی از همه کشورها برای حضور در این رقابتها دعوت کند تا علاوه بر فعال کردن این رشته در آسیا ،کشورهایی که هنوز فعالیت خود را در تریال آغاز نکرده اند شروع به آموزش دوچرخه سوارن کنند.
 
 در این باره با علی نوروزیان رئیس کمیته تریال فدراسیون دوچرخه سواری مصاحبه ای انجام دادیم که وی گفت:  روز گذشته با  خسرو قمری رئیس فدراسیون دوچرخه سواری، حمید عطاالهی سرپرست دبیری فدراسیون و حامی مالی رشته تریال برای برگزاری مسابقات قهرمانی آسیای تریال نشستی داشتیم.
 
 نوروزیان در خصوص پرداخت هزینه های رقابتها توسط حامی مالی عنوان کرد:طی مذاکراتی که با  حامی مالی داشتیم تا 50 درصد کار را پیش برده ایم و با توجه به اینکه اسفند ماه در بحرین مجمع آسیایی سالیانه برگزار می شود مقرر شده در آن مجمع که از همه کشورهای آسیایی برای حضور در این رقابتها دعوت به عمل بیاوریم.
 
وی در خصوص تاریخ برگزاری رقابتها تاکید کرد: زمان برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا تریال و کاپ آزاد این رشته آذرماه سال آینده در قشم است . امیدوارم از کشورهای آسیایی تیم های زیادی برای حضور در این رقابتها بیایند. اگرچه سال گذشته هم قصد برگزاری این رقابتها را داشتیم اما به دلیل اینکه کشورهای آسیایی در این رشته فعالیت چندانی ندارند مسابقات لغو شد و امسال این رقابتها را  با شرایط بهتری استارت می زنیم تا این رشته در آسیا فعالیت خود را آغاز کند.
 
رئیس کمیته تریال دوچرخه سواری خاطر نشان کرد: البته برای حضور در مسابقات آسیایی از همه کشورها دعوت خواهیم کرد اما امکان دارد بیشتر کشورها تیم نداشته باشند. اگرچه سه کشور ژاپن،ا فغانستان و چین جزو فعالان رشته تریال در قاره آسیا هستند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار