ساری،

وارد نشدن خسارت به باغ ‌های مازندران

تاکنون خسارتی از بارش باران و برف در باغ‌ های استان گزارش نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد‌تقی شکوهی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره بارش برف و باران و خسارت به بخش باغبانی استان گفت: تاکنون خسارتی بر اثر بارش باران و برف در باغ‌های استان گزارش نشده است.

وی افزود: با توجه به گزارش‌های هواشناسی استان مبنی بر صاف شدن هوا از پنجشنبه شب تا ظهر جمعه احتمال وقوع یخبندان و سرمای شدید تا منفی سه درجه در استان وجود دارد و این سرما ممکن است در باغ ‌های مرکبات ایجاد خسارت کند و باغداران همزمان با وقوع سرما و صاف شدن هوا نسبت به آتش زدن لاستیک و ایجاد دود در مسیر باد در چند نقطه از باغ اقدام کنند تا از ایجاد خسارت جلوگیری شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه ایجاد دود در باغ باید کمی قبل از وقوع سرما باشد، افزود: با سرد شدن هوا احتمال یخبندان افزایش می ‌یابد و کشاورزان هم‌اکنون تمهیدات لازم را در باغ ‌ها اتخاذ کنند.

شکوهی گفت: با توجه به اینکه موج سرما در گرگان مستقر است، شهرستان‌های شرقی مازندران تحت‌تأثیر این جریانات جوی قرار دارند.

وی افزود: سرما تا منفی چهار درجه از سوی هواشناسی در گلوگاه گزارش شده است و در سایر شهرستان‌ها منفی دو درجه اعلام شد که این میزان درجه دما چندان برای مرکبات نگران کننده نیست.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: باغداران می‌توانند با استفاده از دستگاه میکروجت، آبیاری سطحی را بر روی درختان انجام دهند تا سبب ایجاد رطوبت شود.

شکوهی افزود: ستاد مدیریت بحران در سازمان جهاد کشاورزی و تمامی شهرستان‌ها دایر است که باغداران می‌توانند برای دریافت اطلاعات از مدیریت‌ها و مراکز جهاد کشاورزی اقدام کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار