رئیس ثبت‌ احوال شهرستان اهر از کاهش 14 درصدی طلاق طی هفت‌ ماهه امسال در شهرستان اهر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛نیک نظر در گفت ‌وگو با خبرنگاران گفت: طی این مدت 175 طلاق به ثبت رسیده که این آمار تنها مربوط به شهرستان اهر نیست.

وی افزود:به دلیل نبود دفترخانه ثبت طلاق در شهرستان های ورزقان، کلیبر، خداآفرین، هوراند، اهر و مشگین شهر، متقاضیان به این شهرستان مراجعه می کنند که آمار آن‌ها بر طلاق اهر افزوده می‌شود.

وی با اشاره به وقایع حیاتی ثبت‌شده شهرستان اهر طی هفت‌ ماهه سال جاری، گفت: بیش از یک هزار و 666 مورد ولادت ثبت ‌شده که واقعه‌های ثبتی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از یک درصد کاهش دارد.

نیک نظر بابیان اینکه طی هفت ماه گذشته تنها 4 واقعه ولادت خارج از مهلت قانونی به ثبت رسیده است، افزود: از مجموع واقعه‌های ثبت‌شده ولادت در شهرستان اهر 74 درصد شهری و 26 درصد روستایی است که به ازای هر 100 دختر،111پسر متولد شده است.

وی از ثبت 389 واقعه فوت طی هفت‌ماهه سال جاری در شهرستان اهر خبر داد و گفت: تعداد واقعه‌های فوتی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از 8 درصد کاهش داشته و از این تعداد 75 درصد شهری و 25 درصد روستایی است.

رئیس ثبت‌احوال شهرستان اهر با اشاره به تعداد ازدواج‌های ثبت‌شده طی هفت‌ماهه سال جاری در این شهرستان خاطر نشان کرد: یک هزار و 72 مورد ازدواج در شهرستان اهر ثبت‌شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تنها یک درصد افزایش‌ دارد.

وی با بیان اینکه میانگین سن ازدواج مردان 28 سال و سن زنان 23 سال در شهرستان است، گفت: طبق آمار به‌دست‌آمده از مجموع ازدواج‌های ثبت‌شده، 51 نفر از زنان زیر 15 سال سن ازدواج‌کرده‌اند و کل آمار ازدواج از نظر محل سکونت 67 درصد شهری و 33 درصد روستایی است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.