اصفهان؛

سفرا و نمایندگان 10 کشور از خانه تاریخی طباطبایی کاشان دیدن کردند

چهار سفیر و نمایندگانی از شش کشور جهان روز چهارشنبه از خانه تاریخی طباطبایی کاشان دیدن کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،در این بازدید سیوانکا داناپالا رئیس کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران، سفیران کشورهای استرالیا، سوئد، افغانستان و هلند و نمایندگان سفیران کشورهای آلمان، اسپانیا، سوئیس، نروژ، ژاپن و فرانسه حضور داشتند.
فرماندار ویژه شهرستان کاشان در جمع سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی از این شهرستان به عنوان شهری با تمدن هفت هزار ساله یاد کرد و گفت: این تمدن منادی صلح و دوستی در جهان است.
حمیدرضا مومنیان فضای تعامل جمهوری اسلامی ایران را پس از برجام بسیارعالی توصیف و ابراز امیدواری کرد: این فضا کمک بیشتری به تعامل فرهنگی بین کشور ایران و سایر کشورها بینجامد تا بتوانیم وضعیت پناهندگان را ارتقا دهیم.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران سالهاست پذیرای پناهندگانی از کشورهای مختلف جهان است و این مهم مبتنی بر وضعیت فرهنگی مذهبی کشور مسلمان ما است که کمک کردن به پناهندگان براساس آموزه های دینی تکلیف است.
معاون استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: خدمت رسانی جمهوری اسلامی ایران به پناهندگان به لحاظ آموزشی، معیشتی و اجتماعی است و حتی زمینه اشتغال آنان را در کشور فراهم کرده ایم.
مومنیان گفت: رهبر معظم انقلاب نیز بر آموزش پناهندگان درجمهوری اسلامی ایران تاکید فرموده اند و هم اکنون تمامی پناهندگان مانند ایرانی ها از آموزش و حتی از خدمات بیمه سلامت بهره مند هستند.
وی با اشاره به این که کاشان پذیرای دانشجویان پناهنده نیز است، تصریح کرد: تمام امکانات آموزشی در اختیار این دانشجویان قرار دارد و آن ها در دانشگاه نیز نمایشگاه برگزارمی کنند.
فرماندار کاشان ابراز امیدواری کرد با آمدن سفیران کشورهای خارجی به کاشان همه ظرفیت های قانونی لازم برای حمایت ازپناهندگان در این شهرستان و کشور فراهم شود.
مومنیان تاکید کرد: با توجه به هزینه های سنگنیی که پناهندگان بر جمهوری اسلامی تحمیل می کنند سازمان ملل متحد زمینه کمک های بیشتری را به ایران فراهم کند تا باعث جلوگیری مهاجرت پناهندگان به کشورهای دیگر شود.
این هیات خارجی عصر امروز پس از بازدید از خانه تاریخی طباطبایی و برگزاری جلسه جمع بندی داخلی از سفر خود، کاشان را به مقصد تهران ترک می کنند.
خانه تاریخی طباطبایی کاشان از شاهکارهای هنر معماری احداث شده در حدود 200 سال پیش، با مساحت 4 هزار و 730 مترمربع در جوار بقعه مبارکه امامزاده سلطان امیر احمد (ع) قرار دارد.
این خانه که یکی از جالب ترین و زیباترین بناهای تاریخی کاشان محسوب می شود مانند دیگر ابنیه تاریخی برخوردار از تزئینات مجلل و باشکوه، اصالت معماری و طراحی متناسب با فرهنگ و اقلیم خاص منطقه است با شماره 1504 به ثبت ملی رسیده است .



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار