یک سوم کودکان اردوگاه کاله فرانسه ناپدید شده‌اند

بعد از برچیده‌شدن اردوگاه کاله فرانسه در ماه اکتبر تقریبا یک سوم کودکان آواره در این اردوگاه جنگلی ناپدید شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، یک مرکز خیریه روز چهارشنبه گفت تقریبا یک سوم کودکان آواره ای که در اردوگاه جنگل در شهر کاله فرانسه اسکان داده شده بودند بعد از برچیده‌شدن این اردوگاه در ماه اکتبر ناپدید شده‌اند.

این نهاد، وضع 179 کودک را در اردوگاه کاله ثبت و دنبال می‌کرد. 56 درصد آن‌ها اکنون در مراکز نگهداری از کودکان زندگی می‌کنند. 8 درصد آن‌ها به صورت قانونی وارد مرز‌های انگلیس شده اند. 2 درصد آن‌ها همچنان آواره هستند. با این‌حال، 30 درصد این کودکان تاکنون مشاهده نشده اند.

در اواسط ماه اکتبر (31 روز منتهی به 10 آبان)، فرانسه این اردوگاه -- که بیش از 9 هزار نفر در آن زندگی می‌کردند -- را تخریب کرد. این اقدام به نماد ناتوانی اروپا از مدیریت مسئله مهاجران تبدیل شد.

در روز 2 نوامبر (12 آبان) نزدیک به 1700 کودک از این اردوگاه به مراکز مراقبت از کودکان فرستاده شدند. با این‌حال، در گزارش سازمان پناهندگان جوان آمده است در خدمات این مراکز، نسبت به سن و زبان مادری این کودکان حساسیتی نشان داده نمی‌شود و این مسئله می‌تواند سلامت روان آن‌ها را تهدید کند.

رئیس سازمان پناهندگان جوان گفت در تخلیه اردوگاه‌های جنوبی در ماه مارس (31 روز منتهی به 11 فروردین) نیز 129 کودک مفقود شدند. این مسئله بار دیگر تکرار شده است.

سرنوشت این افراد که به امید رفتن به انگلیس در این اردوگاه اسکان یافته بودند تبدیل به مشکلی سیاسی برای دولت انگلیس شده است.

مقامات مذهبی، گروه‌های مدافع حقوق آوارگان و احزاب مخالف، دولت انگلیس را به اهمال در برخورد با این کودکان متهم کرده‌اند.

بن توئتن، موسس این مرکز خیریه گفت: "این کودکان جزو آسیب‌ پذیرترین کودکان در جهان هستند و بارها و بارها به آنان بی‌توجهی شده است." وی هشدار داد کودکان مفقودشده ممکن است به چنگ قاچاقچیان بیفتند."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار