رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه از دستگاه‌های اجرایی خواست تا از ظرفیت‌ های بسیج در بحث اقتصاد مقاومتی استفاده کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ منصور فتاحی گفت: در دو سال گذشته بیش از 14 میلیارد تومان در بخش تکمیل مساجد، ساخت خانه عالم، ساخت خانه نیازمند، بازسازی مزار شهدا، ساخت پل و... در مناطق محروم استان کرمانشاه هزینه شده است.

 فتاحی به کمبود آب به عنوان یکی از مشکلات برخی از مناطق محروم استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 320 خانوار در منطقه سرفیروزآباد و محور آهوران آب شرب ندارند و آبرسانی سیار برای آنها انجام می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه نبی اکرم استان کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون بیش از یک میلیارد تومان از اعتبارات محرومیت زدایی استان برای حل مشکلات آبرسانی به این مردم هزینه شده است، گفت: تلاش خواهیم کرد تا امسال این خانوارها را از نعمت آب برخوردار کنیم.

به گفته وی آبرسانی در این منطقه با مهاجرت معکوس افراد از شهر به روستا همراه بوده است.

فتاحی سپس با بیان اینکه مجموعه سازمان بسیج سازندگی اقدامات بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف برق‌رسانی، احداث جاده روستایی، مساجد و... در استان اجرایی کرده است، افزود: در دو سال گذشته بیش از 1060 پروژه عمرانی در استان انجام شده است.

فتاحی با اشاره به اینکه سازمان بسیج سازندگی امسال و در سنوات گذشته ماموریت اشتغالزایی و تولید را در استان قبول کرده است، اظهار کرد: اقدامات خوبی در حوزه‌های اقتصاد مقاومتی مثل پرورش دام سبک، سنگین، پرورش ماهی، زنبورعسل، صنایع تبدیلی و تکمیلی و... در استان اجرایی شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه نبی اکرم استان کرمانشاه با بیان اینکه سال گذشته 1703 پایگاه کارآفرینی در استان تشکیل شد، گفت: اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان برای ایجاد این پایگاه‌های کارآفرینی هزینه شده است.

به گفته فتاحی از مرداد ماه امسال تاکنون همچنین برای 608 نفر کار ایجاد شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه نبی اکرم استان کرمانشاه سپس اشاره‌ای هم به فعالیت اردوهای جهادی داشت و افزود: سال 95 بیش از پنج هزار نفر جهادگر در استان کرمانشاه در قالب اروهای جهادی به خدمت رسانی در نقاط محروم استان مشغول شده‌اند که بازسازی، بهسازی و نوسازی هزار خانه نیازمند، بیش از 100 مدرسه، 34 مسجد در سطح استان از اقدامات انجام شده توسط آنها بوده است.

برپایی کلینیک‌های تخصصی در مناطق محروم استان در حوزه بهداشت و سلامت، نقش آفرینی در حوزه کاهش آسیب‌‌های اجتماعی، احداث کانال آبرسانی در شهرستان سرپلذهاب و بازگردادن بیش از 30 هکتار از اراضی بایر این شهرستان به بخش کشاورزی از دیگر اقدامات مجموعه بسیج سازندگی در استان کرمانشاه بود که فتاحی از آن یاد کرد.

حمایت از ایتام، بیماران صعب العلاج و زنان بی‌سرپرست  از دیگر اقدامات مجموعه بسیج سازندگی در استان کرمانشاه است که در این راستا نزدیک به 600 میلون تومان در سال گذشته هزینه شده است.

به گفته فتاحی امسال بیش از 10 هزار سبد معیشتی و بهداشتی در موضوعات مختلف با ارزش دو میلیارد و 900 میلیون تومان در نقاط محروم استان توزیع شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه نبی اکرم استان کرمانشاه با اشاره به حضور حدود چهار هزار نفر از دانش‌آموزان در قالب 40 هزار نفر روز اردوی جهادی  بهسازی، نوسازی و بازسازی 515 مدرسه، رنگ آمیزی قریب 1800 کلاس درس با 25 هزار مترمربع رنگ آمیزی از نتایج این اردوها بوده است.

انتهای پیام/ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.