فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از افتتاح پايگاه آگاهی غرب شهر کرمانشاه باهدف ارتقای امنيت و آرامش و خدمت بيشتر به شهروندان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛منوچهر امان اللهی گفت: پرونده های مربوط به سرقت در حوزه هشت کلانتری و پاسگاه به اين پايگاه ارجاع می شود. تجربه تأسيس پايگاه آگاهی شمال شهر در سال 93 نشان مي داد، این امر در سرعت کشف جرايم، تعقيب مجرمان سابقه دار و افزايش کشفيات روند بسيار مطلوب و تأثيرگذاری داشته است.


وی افزود: با توجه به وقوع سرقت در برخي از مناطق جنوب و غرب شهر کرمانشاه، احداث پايگاه غرب ضرورت پيدا کرد و بر همين اساس، اين پايگاه بدون هرنوع سرمايه گذاري جديد و يا جذب نيرو، تنها با استفاده از امکانات موجود و پرسنل خبره و زحمتکش پليس آگاهی، در محل طبقه فوقانی کلانتری 16 سعدی شروع به فعاليت کرد.

مقام ارشد انتظامی استان با اشاره به اينکه پايگاه آگاهي غرب عمدتاً در حوزه کشف جرايم و مبارزه با سرقت منزل، مغازه و خودرو فعاليت دارد، ادامه داد: ورودي پرونده هاي سرقت کلانتري هاي 16 سعدي، 26  آزادگان، 25 دولت آباد و 24  الهيه و نيز پاسگاه هاي کوزران، ماهيدشت، چهارزبر و سراب نيلوفر که حدود40 درصد از پرونده های ارجاعی جرايم سرقت به اداره مبارزه با سرقت پليس آگاهی استان را شامل می شد، از اين پس در اين پايگاه رسيدگی می شود.

امان اللهی در ادامه با بيان اينکه طي دو سال گذشته بالغ بر دو هزار مورد از انواع جرايم توسط پايگاه آگاهي شمال کشف شده است، خاطر نشان ساخت: در مدت هشت ماه گذشته نیز 1327 مورد پرونده به اين پايگاه ارجاع داده شده است.

وي ادامه داد: اين پايگاه(آگاهی شمال شهر کرمانشاه) در مدت هشت ماهه سال جاري 691 مورد سرقت را کشف و 150 نفر را نيز در اين زمينه دستگير کرده است، همچنين موفق به شناسايی و انهدام 26 باند سرقت و کشف 396 مورد جرم از اعضاي اين باندها شده است.

وي تصريح کرد: اين حجم از وقوع سرقت، 30درصد از مجموع سرقت هايي بود که پرونده آنها وارد اداره مبارزه با سرقت پليس آگاهي استان مي شد و علاوه بر رفاه حال مردم، بر اساس اعلام پليس راهور، کاهش چشمگيري نيز در بحث ترافيک شهری داشته است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.