مربی تیم واترپلو گفت: نتایج بدست آمده در ژاپن روی کاغذ خوب بود اما هم چنان توقع بیشتری داریم.

وحید رضایی مربی تیم ملی واترپلو در گفت و گو با خبرنگار پایه و آبی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص تیم های حاضر در مسابقات قهرمانی آسیا در ژاپن گفت: از نتایجی که تیم ها به دست آورند می توان به این موضوع پی برد که همه آن ها با تمام قدرت و توان در این رقابت ها حضور پیدا کردند. ژاپن، قزاقستان و چین کاملا آماده بودند. 

وی در خصوص عملکرد تیم ملی کشورمان اظهار داشت: تیم ما از مسابقات انتخابی المپیک در فوژان چین تا کنون تغییرات چشم گیری داشته و جوان گرایی گسترده ای در تیم رخ داده است. نتایجی که در ژاپن به دست آمد روی کاغذ خیلی خوب بود اما توقع کادر فنی از تیم بسیار بالاتر است. البته تمام طرح ها و برنامه هایی که داشتیم، اجرایی نشد. در دفاع و حمله اشتباهاتی داشتیم. اصلاح این اشتباهات با بازی های مکرر در قالب مسابقات تدارکاتی، تمرینات بیشتر و مسابقات برون مرزی ممکن خواهد بود. معتقدم راهی که را در پیش گرفته ایم درست است و اگر بر همین منوال پیش برویم می توانیم نگاهی به بازی های آسیایی داشته باشیم. 

*مدال در دستان ایران بود!
رضایی درباره بازی رده بندی و تقابل ایران و چین تصریح کرد: در بازی مقابل چین مدال در دست ما بود. در 2 دقیقه آخر مسابقه از حریف عقب افتادیم اما در 30 ثانیه آخر موفق شدیم نتیجه را جبران کنیم و مساوی شویم. در نهایت در ضربات پنالتی که شانس و اقبال سهم زیادی دارد، شکست خوردیم. 

وی اضافه کرد: فاکتوری که در پیشرفت تیم ملی بسیاراهمیت دارد برگزاری رقابت های پا یا پای است. ما یا با اختلاف زیاد پیروز می شویم و یا با اختلاف زیاد شسکت می خوریم. در مسابقات آسیایی تنها مسابقه ای که به صورت پا یا پای و بسیار نزدیک برگزار شد بازی درمقابل چین بود. 

مربی تیم ملی واترپلو افزود: هر چه پیش می رویم باید صبر بیشتری داشته باشیم. قبل از این در مسابقات انتخابی المپیک 22 گل از ژاپن دریافت کردیم اما در مسابقات قهرمانی آسیا نتیجه با نتیجه  15 بر 6 شکست خوردیم. کاهش تفاضل امتیازات زمان بر است ضمن این که نیازمند تجربه و حضور در مسابقات بیشتری هستیم. 

*ایران در کورس قهرمانی آسیا 
وی ادامه داد: مربی ژاپن به این نکته اذعان داشته است که دیگر رقابت بر سر قهرمانی آسیا میان چین، ژاپن وقزاقستان نیست حالا ایران نیز در کورس این رقابت اضافه شده است. این نشان می دهد که واترپلوی ایران دیده شده است ضمن این که ژاپن از تیم ملی جوانان کشورمان برای برپایی اردوی مشترک دعوت کرده است. 

*راه اندازی لیگ آسیایی واترپلو
رضایی خاطر نشان کرد: هدف بعدی تیم ملی هنوز مشخص نیست به علاوه این که تا یک سال آینده مسابقه مهمی برای تیم بزرگسالان وجود ندارد. با توجه به این که لازم است در رقابت های بیشتری حضور داشته باشیم، بنده با ارسال نامه ای به سمت آسیایی خسرو امینی، پیشنهاد راه اندازی لیگ آسیایی واترپلو را ارائه  کردم. مطمئن هستم آسیایی ها از این پیشنهاد استقبال می کنند چون بسیاری از این کشورها ازجمله ژاپن لیگ پویایی ندارند به علاوه این که تعداد مسابقات آسیایی نیز بسیار کم است. در حالی که اروپایی ها دائما با یکدیگر روبرو می شوند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار