رئیس اداره دامپزشکی شادگان گفت:اجرای طرح ملی واکسیناسیون علیه نیوکاسل در طیور روستایی با همکاری اداره دامپزشکی شهرستان شادگان و بسیج سازندگی کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،رضا حفیظی رئیس اداره دامپزشکی شادگان اظهار کرد: با توجه به اینکه بیماری نیوکاسل یک بیماری ویروسی بوده که در زمان رخداد بیماری به جهت سرعت بالای اتتشار بیماری در جمعیت طیور صنعتی و بومی معمولا نمی توان درمان خاصی انجام داد و این طرح به جهت پیشگیری با همکاری نیروهای بسیج سازندگی که توسط کارشناسان مبارزه با بیماری های این اداره آموزش دیده اند استفاده می شود.

وی افزود: در این طرح ۵۵ هزار قطعه طیور بومی در ۹۲ روستای شهرستان شادگان مورد واکسیناسیون بر علیه بیماری نیوکاسل قرار می گیرند.

حفیظی تصریح کرد : کلیه خدمات این طرح به صورت رایگان انجام می پذیرد و سعی بر این است در فصل مهاجرت پرندگان غیربومی با اجرای این طرح از اشاعه بیماری نیوکاسل که باعث مرگ و میر زیاد در جمعیت طیور بومی میگردد پیشگیری به عمل آید.

وی در پایان گفت : هدف از اجرای این طرح که با مشارکت سازمان بسیج سازندگی انجام می‌شود، حفظ و حراست از سرمایه ملی کشور در حوزه دام و طیور و تداوم اشتغال پایدار است.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار