سمنان؛

افتتاح فاز نخست پارک موزه دفاع مقدس

استاندار سمنان از افتتاح فاز نخست پارک موزه دفاع مقدس سمنان درخرداد ماه سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ استاندار سمنان امروز در هشتمین نشست هیئت‌امنای مرکز فرهنگی دفاع مقدس که در پارک موزه استان سمنان برگزار شد ،گفت: مرکز فرهنگی پارک موزه دفاع مقدس استان سمنان در خرداد سال آینده هم‌ زمان با سالروز آزادسازی خرمشهر به بهره‌برداری می‌رسد.
محمدرضا خباز با اشاره به گذشت 10 سال از آغاز احداث پارک موزه دفاع مقدس در سمنان افزود: در حال حاضر فاز نخست این پارک موزه 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که از بخش‌های متعددی تشکیل‌شده است.
وی با اشاره به‌ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تصریح کرد : یکی از اهداف احداث پارک موزه دفاع مقدس ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل جوان است.
خباز بابیان اینکه باید تلاش شود فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ دفاع مقدس درست به نسل جوان منتقل شود، خاطرنشان کرد: در مکان‌هایی مانند پارک موزه دفاع مقدس می‌توان به‌درستی ایثارگری و رشادت‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را نشان داد و آن را برای جوانان معرفی کرد.
یادآور می شود ساخت پارک موزه دفاع مقدس استان سمنان از سال 1388 در زمینی به مساحت 12 هکتار در سه بخش آغاز گردیده است.
این پارک موزه شامل سردر، صحن انقلاب مزار شهید گمنام، فرهنگسرا و موزه بوده و در بخش دوم پارک موزه، عملیات طریق‌القدس بازسازی می‌شود و در بخش سوم نیزساخت ماکت ناوچه پیکان در ابعاد اصلی، مسجد، رستوران و هتل پیش‌بینی‌گردیده است.
در پارک موزه دفاع مقدس استان تمامی آثار، اسناد، مدارک شهدا و رزمندگان، تجهیزات و ادوات جنگی، فیلم و کتاب‌های دفاع مقدس به نمایش خواهد شد.
انتهای پیام/ الف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.