استاندار سمنان از افتتاح فاز اول پارک‌موزه دفاع‌مقدس استان سمنان در شهریور سال 96 خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمدرضا خباز استاندار سمنان  در جمع اعضای هیئت امنای مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان ، گفت : متاسفانه کمبود اعتبارات سبب شد که امسال یکی از فازهای این پروژه ارزشمند و بزرگ افتتاح نشده و به هفته دفاع‌مقدس سال 96 موکول شود.

وی از پارک‌موزه دفاع مقدس به‌عنوان یک پروژه مهم برای استان نام برد و افزود: فضای معنوی و ارزشی این پارک موزه می‌تواند به انتقال ارزش‌های دفاع مقدس کمک شایانی کند.

خباز با اشاره به عبور سالانه میلیون‌ها زائر امام‌رضا(ع) از سمنان، گفت: موقعیت بسیار مطلوب این پارک موزه که بر سر راه پرتردد تهران – خراسان و محل عبور زوار حرم رضوی قرار گرفته می‌تواند به انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های آتی کمک کند.

استاندار سمنان بر لزوم مشارکت همه در امور مربوط به دفاع مقدس و ارزش‌های دینی انقلابی تاکید و اضافه کرد: دستگاه‌های مختلف و از جمله شهرداری سمنان باید همراهی بیشتری کنند.

وی با اشاره به واگذاری محوطه‌سازی این پروژه بزرگ 12 هکتاری به شهرداری، از مدیریت شهری سمنان خواست مطابق تفاهمنامه انجام شده به ایجاد فضاسازی محوطه و فضای سبز این پروژه بزرگ همت کنند.

سرهنگ سلامی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان نیز خواستار کمک مسئولان استان در بهره‌برداری از پارک‌موزه دفاع‌مقدس سمنان شد.

وی اظهار امیدواری کرد: این پروژه ارزشی در نیمه اول سال آتی به بهره‌برداری برسد.

وی از تدوین دانش‌نامه بزرگ دفاع مقدس سمنان خبر داد و افزود: این دایره‌المعارف بزرگ در حال حاضر در حال تدوین و گردآوری است و ظرف دو سال آینده آماده چاپ می‌شود.

سلامی ادامه داد: با تکمیل و انتشار این دایره‌المعارف، یک مرجع کامل و موثق برای فعالیت‌های علمی و پژوهشی در حوزه مقاومت و دفاع مقدس و نقش رزمندگان استان در این رویداد مهم معاصر کشورمان به وجود می‌آید.
انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.