کشف گور‌های جمعی در جنوب مکزیک

مقامات مکزیک از کشف چند گور جمعی در جنوب این کشور خبر دادند و اعلام کردند 32 جسد از داخل این گورها به بیرون کشیده شده‌ است.

کشف گور جمعی با 32 جسد در جنوب مکزیکبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات مکزیک پنج‌شنبه، از کشف چند گور جمعی در ایالت «گرِرو»، در جنوب این کشور خبر دادند و اعلام کردند 32 جسد و همچنین 9 سر از داخل این گورها به بیرون کشیده شده‌اند.

«روبرتو آلوارِز»، سخنگوی امنیت ایالت گررو، گفت کشف این گورهای جمعی در این ایالت بسیار وحشتناک است و این اجساد متعلق به 31 مرد و یک زن است.

به گفته مقامات این ایالت، بین روزهای سه‌شنبه تا پنج‌شنبه، حدود 20 گور مخفی در تپه ای در روستایی در شهر سیتلالا کشف شده است.

سخنگوی امنیت ایالت گررو گفت این اجساد به منظور شناسایی به «چیلپانسینگو»، مرکز این ایالت، انتقال یافته‌اند.

ایالت گرِرو، بزرگترین تولیدکننده خشخاش و ماریجوانا است که به آمریکا قاچاق می شود. خشونت‌ها بین باندهای تبهکار در این ایالت بسیار اتفاق می افتد. اوایل هفته گذشته، دست کم 24 نفر در این خشونت‌ها کشته شده‌اند. سال 2014 نیز در همین ایالت 43 دانشجو ناپدید شدند که جنجال زیادی به پا شد.

براساس آمار رسمی، از سال 2006 که دولت مکزیک با باندهای تبهکار قاچاق مواد مخدر اعلام جنگ کرد، بیش از 170 هزار نفر به قتل رسیده و بیش از 28 هزار نفر نیز ناپدید شده‌اند. با این حال، مقامات مکزیک آمار قطعی قربانیانی را که به طور مستقیم با جنایات سازمان‌یافته مرتبط است، مشخص نکرده‌اند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار