رییس گروه برنامه ریزی سازمان برنامه بودجه کشور از اجرای طرح بسته حمایت از اشتغال پایدار خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ اشرفی در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان گفت : با بررسی وزارت کار طرحی به نام بسته حمایت از اشتغال پایدار مطرح شد که پس از اجرای آن به صورت پایلوت در هفت استان کشور،اکنون به مر حله اجرا درامده است.

اجرای طرح  بسته حمایت از اشتغال پایدار

وی با بیان اینکه  در سال های آینده 4/8 (چهار ممیز هشت دهم) میلیون نفر وارد بازار کار می شوند گفت : این طرح در 27 مهر ماه از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ابلاغ شد و هدف آن مردمی کردن اقتصاد است .

اشرفی گفت: این طرح در حوزه شهرستان ها قابلیت اجرایی دارد و بنگاه های اقتصادی به عنوان توانمند کننده بازار محصولات و کارمورد حمایت این طرح هستند .

رییس گروه برنامه ریزی سازمان برنامه بودجه بیان کرد:  این بسته به توسعه روستایی توجه ویژه ای دارد ودر استان قزوین هم ستاد کار گروه های استانی پیگیر اجرای آن است .

فریدون همتی هم در این جلسه  با بیان اینکه ظرفیت قوانین و مقررات در کشور برای اجرای اقنصاد مقاومتی مناسب نیست ، از نمایندگان مجلس خواست با اصلاح و بازنگری قوانین به مسئولان کشور کمک کنند.

فریدون همتی اضافه کرد: متمرکز بودن نظام برنامه ریزی چالش زاست و اگر استانداران اختیارات بیشتری داشته باشند می توانند در محل تصمیم گرفته و موانع را بسرعت از مسیر بردارند.

همتی به  قوانین سخت گیرانه در حوزه مالیات و تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت : این مشکلات  تولید را دچار وقفه و رکود می کند و این قوانین باید اصلاح شود تا کسب و کار رونق گیرد.

وی گفت: باید باور کنیم که واحدهای تولیدی در صورت شکوفایی و فعالیت مستمر قادرند مالیات و بیمه را پرداخت کنند و واحد ورشکسته و نیمه تعطیل از دادن حقوق دولت ناتوان خواهد شد .

وی  افزود: دولتها معمولا با مشکلاتی در زمان مسئولیت خود مواجه می شوند و تا بخواهند برنامه ریزی انجام شده را به نتیجه برسانند فرصت را از دست می دهند و کارها نیمه تمام می ماند .

استاندار افزود :  باید مراکز پژوهشی و تحقیقاتی با ارائه آمارهای واقعی از وضعیت موجود به برنامه ریزی منطقی کمک کنند.

وی تولید و فروش محصول را راه حلی برای رفع مشکلی بیکاری بیان کرد  و گفت :  با تعامل مثبت و موثر با کشورهای جهان باید تولیدات خود را صادر کنیم و از این محل به اشتغال پایدار و کسب درآمد بیندیشیم.

وی با بیان اینکه  در دهه آینده با ۱۵ میلیون نفر جویای کار مواجه خواهیم شد ، گفت : باید سالانه حداقل یک میلیون و ۵۰۰ هزار شغل ایجاد کرد برای تحقق این برنامه باید سالی ۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری داشته باشیم که تامین این مبلغ هم به تنهایی در داخل ممکن نیست.

منوچهر حبیبی معاون عمرانی استاندار قزوین هم در این جلسه گفت:باید برای کاهش هزینه های تولید به سوی فعالیت های خرد و کوچک حرکت کرد .

وی یکی از معضلات پیش رو را نا همخوان بودن سیستم های بانکی دانست و گفت : این سیاست ها باید در سطح کلان اصلاح شود.

حبیبی به بازار فروش محصولات تولیدی اشاره کرد و گفت: با بررسی موضوع فروش محصولات  باید برای تولید کنندگان مشوق های جدیدی در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار