دادگاه رژیم صهیونیستی، دو شهروند سوری ساکن بلندی های جولان را به چندین سال زندان و پرداخت چندین هزار دلار جریمه نقدی محکوم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی؛ دادگاه رژیم صهیونیستی  دو شهروند سوریِ ساکن بلندی‌های جولانِ اشغالی را به اتهام جلوگیری از انتقال تروریست‌های مجروح به سرزمین‌های اشغالی به چندین سال حبس و جزای نقدی محکوم کرد. یکی از این متهمان به نام أمل ابوصالح به تحمل هفت سال و هشت ماه زندان و پرداخت جزای نقدی 3 هزار دلاری محکوم شده است.

متهم دیگر به نام بشیره محمود نیز به تحمل 22 ماه حبس و پرداخت هزار دلار جریمه محکوم شده است.

بر اساس این گزارش، نظامیان اسرائیل این دو نفر را به همراه 24 نفر دیگر در ماه ژوئن 2015 دستگیر کرده بودند. به‌جز این دو نفر بقیه آزادشده‌اند.

این افراد ساکنان روستای مجدل شمس در منطقه جولان اشغالی هستند که گفته‌شده سعی داشتند مانع انتقال تروریست‌های مجروح جبهة‌النصره به سرزمین‌های اشغالی شوند.

بشیره محمود از ماه جولای تاکنون در حصر اجباری در خانه‌اش به سر می‌برد.
احمد شیخ عبدالقادر، استاندار القنیطره در جنوب غرب سوریه، با باطل دانستن این حکم، آن را اقدامی تحریک‌کننده دانسته است.

وی با بیان اینکه این اقدامات اسرائیل ناقض قوانین بین‌المللی ازجمله معاهدۀ چهارم ژنو دربارۀ چگونگی برخورد با غیرنظامیان در مناطق تحت اشغال است، تأکید کرد سازمان‌های حقوقی باید اسرائیل را وادار کنند تمامی اسرای سوری در بند رژیم صهیونیستی را آزاد کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار