همزمان با هفته بسیج یک واحد گلخانه ای با اعتباری بالغ بر30 میلیون تومان در روستای ماران گلوئیه افتتاح و به بهره برداری رسید.

بسیج سازندگی به گلخانه داری روی کردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در پنجمین روز از هفته بسیج این طرح از طریق حمایت های اقتصادی بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان اجرا و مورد بهره برداری قرار گرفت.

سرهنگ حمیدرضا محمدی در این مراسم گفت:ناحیه مقاومت بسیج شهرستان جیرفت به تبعیت از فرمایشات امام خامنه ای وسیاست کلی سپاه پاسداران توجه به موضوع حیاتی ونسخه نجات بخش اقتصاد مقاومتی را سرلوحه فعالیتهای خود قرارداده است.

وی افزود:جوان پرتلاش و بسیجی ، آقای جوزاک صاحب این گلخانه توانسته است با حمایت بسیج در زیر بنای هزارو500 متر مربع این پروژه را راه اندازی کند و بطور مستقیم برای خود و چندین نفر شغل ایجاد نماید .

محمدی خاطر نشان کرد:با توجه به شرایط اقلیمی و خاک حاصلخیز جیرفت و جنوب کرمان می توانیم با الگو سازی از این پروژه ها مردم را ضمن تشویق به تولیدات گلخانه ای و صیفی جات حمایت کنیم.

فرمانده سپاه جیرفت تصریح کرد: بسیج سازندگی با اعطای وام اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی طرح هایی از جمله کمک به راه اندازی کارگاه های تولید مرغ بومی و تخم مرغ، کارگاه های تولید ماکیان، کارگاههای پرورش آبزیان سردآبی وگرم آبی، ایجاد گلخانه های تولیدی، کارگاه های کوچک تولیدی کود ورمی کمپوست، راه اندازی واحدهای کوچک زنبورداری، واحدهای تولید زعفران، واحدهای پرورش دام های سبک وسنگین ، پرورش گلهای زینتی و گیاهان دارویی ، قالیبافی، ترویج مشاغل خانگی وغیره را اجرا و اقدامات موثری برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب انجام داده است.

وی گفت:این نهاد در ۸ ماه گذشته امسال همانند سنوات گذشته گام های موثری برای ایجاد و تقویت اقتصادهای کوچک ، زود بازده و صنایع تبدیلی از طریق اعطاء وام های اشتغال زایی اقدام نموده و در آینده نیز توسعه و تقویت مشاغل خانگی از طریق بسیج سازندگی این ناحیه پیگیری می شود.

انتهای پیام/ح
فریناز حسین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار