رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان گفت: به دلیل سرمای هوا و بارش ها نرخ خیار و هویج در بازار اصفهان حدود 10 درصد نسبت به هفته گذشته افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ناصر اطرج با اشاره به سرمای شدید هفته طی هفته گذشته و تاثیر آن بر بازار میوه و سبزیحات، اظهار داشت: طی چند روز گذشته بازار میوه با توجه به بارندگی و سرمای هوا در اصفهان داغ تر و تقاضا بیشتر شده بود اما احتمالا تا دو روز آینده قیمت میوه و سبزیجات نسبت به پنجشنبه و جمعه اندکی افت پیدا می کند.
وی تاکید کرد: از فردا (یکشنبه) بار بیشتری در بازار میوه و تره بار اصفهان عرضه خواهد شد.
رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان افزود: به دنبال بارندگی های اخیر، 10 تا 15 درصد مرکبات مازندران را سرما زده است.
وی همچنین به افزایش نرخ خیار در بازار واصفهان اشاره کرد و بیان داشت: به دلیل بارش و سرمای زیاد، محصول خیار در بندرعباس برداشت نشده که این موجب افزایش 10 درصدی قیمت آن دربازار اصفهان شده است.
اطرج افزود: به دلیل سرمای هوا نیز قیمت هویج 10 درصد گران شده است.
وی ادامه داد: در مجموع نرخ سبزیجات نسبت به هفته گذشته بین 10 تا 15 درصد افزایش داشته است که در صورت تداوم سرمای هوا، روند کاهش قیمت ها همچنان ادامه می یابد و اگر هوا رو به گرمی رود شاهد کاهش قیمت ها خواهیم بود.
رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت هر کیلو پرتقال تامسون جنوب از 3500 تومان به پایین، پرتقال تامسون شمال 2500 تومان، نارنگی از 3500 تومان به پایین، لیموشیرین بین 2500 تا 1500 تومان، موز بین 3800 تا 2500 تومان است، گفت: با توجه به اینکه اکنون سیب درختی موجود در سردخانه ها و یا انبارها نگهداری می شود، قیمت این محصول از 3500 تومان به پایین در بازار میوه و تره بار عرضه می شود.
وی ادامه داد: امروز در میدان میوه و تره بار، خیار گلخانه ای 2800 تومان به پایین، خیار بوته ای بین 1500 تا 1000 تومان، گوجه بین 2000 تا 700 تومان و هویج 1600 تومان قیمت گذاری شد.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.