رییس بنیاد نخبگان کردستان؛

اقتصاد دانش‌بنیان کشور را از وابستگی نجات می‌دهد

با تقویت مراکز رشد، اقتصاد دانش‌بنیان ارتقا می‌یابد و همین امر سبب قطع وابستگی کشور می‌شود.

رحمت صادقی رییس بنیاد نخبگان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به فعالیت های مراکز رشد یکی از اولویت های اصلی است، اظهار داشت: امروز این حوزه یکی از اولویت‌های اصلی کشور است که با سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات انجام‌شده در معاونت علمی‌ و فناوری ریاست‌جمهوری و بنیاد ملی نخبگان و همچنین ارتقای فعالیت‌های مراکز رشد دانشگاه‌ها و راه‌اندازی پارک‌های علم‌ و فناوری اهمیت آن به‌ خوبی در بطن جامعه خاصه فضای نخبگانی نهادینه شده است.

وی یادآور شد: اقتصاد دانش‌بنیان سرمایه‌محور نبوده و در نتیجه به سخت‌افزارهای بزرگ نیاز ندارد. پایه چنین اقتصادی اندیشه و ایده نخبگانی است که باید به منصه‌ ظهور برسد. در این نگرش علاوه بر سود قابل توجه، منابع و ذخایر نفتی و گازی نیز هدررفت نخواهند داشت و برای استفاده نسل‌های آینده باقی می‌مانند.

صادقی ادامه داد: مقاوم‌سازی اقتصاد را یکی دیگر از نتایج تفکر دانش‌بنیان است و کشور را از وابستگی نجات می دهد و باید تمام سیاست گذاری ها بر همین اصل برنامه ریزی شود.

رییس بنیاد نخبگان استان کردستان عنوان کرد: نبود فرهنگ‌سازی یکی از مشکلات جدی برای رشد بیشتر اقتصاد دانش‌بنیان است و این استان جزو منطقه صنعتی محسوب نمیشود.

وی گفت: بنیاد نخبگان استان در تلاش است با ایجاد زیست‌بوم کارآفرینی و اقدامات فرهنگی نظام‌مند در کوتاه‌ترین زمان ممکن نگرش دانش‌بنیان را به اولویت اصلی دانشگاهیان خاصه جوانان و صنعتگران بومی تبدیل کند؛ البته برای رسیدن به این هدف نیاز است اساتید دانشگاه نیز همکاری و تعامل سازنده‌ای با بنیاد داشته باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار