یزد؛

محیط زیست مهمترین مسائل توسعه

استانداریزدگفت:در مصوبات شورای برنامه ریزی به عرصه های زیست محیطی توجه شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ سیدمحمد میرمحمدی استاندار یزد گفت :با توجه به اینکه ممکن است برخی عرصه‌های محیط زیست با فعالیت معادن تعارض و تناقض داشته باشد، بهتر است در رابطه با مصوبه شورای برنامه ریزی این موضوع مورد توجه و تاکید قرار گیرد.

میرمحمدی افزود:هر چه بتوانیم به حفظ آن در برنامه‌ها توجه لازم را داشته باشیم، برنامه‌های ما دقیق‌تر و صحیح‌تر اجرا خواهد شد.

استاندار همچنین کاهش تعداد واحدهای آلاینده از 360 واحد به 87 واحد و تغییر سوخت کوره های آجرپزی در چند سال اخیر از سوی محیط زیست را اقدام ارزشمندی دانست .

وی با اشاره به کاهش تعداد واحدهای آلاینده در سال های اخیر اضافه کرد: حساسیت در بحث آلودگی هوا در یزد بسیار زیاد است بویژه در ارتباط با واحدهای آجرپزی که بخش قابل توجهی از آنها گازدار و مجهز به فیلتر شده‌اند و برخی دیگر هم به دلیل قدیمی بودن تعطیل شدند.

میرمحمدی تصریح کرد: هم اکنون فضای استان یزد به صورت کلی در این کریدور مطلوب است ولی به منظور لزوم آینده اندیشی در این منطقه باید صنایعی در منطقه مستقر شوند که آلایندگی نداشته و دارای ارزش افزوده بالا با موضوع های هایتک ، علم و فناوری و بهداشت و درمان باشد.

وی در ادامه درباره وضعیت برخی مصوبه های خلاف قانون و واگذاری زمین های مسکونی منطقه اکرم آباد بدون تغییر کاربری پیش از واگذاری گفت: در صورتی که کار خلاف قانونی دردوره های قبل انجام شده و به تصویب هم رسیده باشد، ما نمی توانیم آنها را تایید کنیم.

نماینده عالی دولت در استان یزد با تاکید بر لزوم بستن راه خلاف و برخورد جدی با مدیر متخلف اظهار کرد: ما تخلف دیگران را تایید نکرده و به هیچ عنوان زیر بار آن نمی‌رویم و در واقع با برخورد با متخلفان باید نیت های پشت پرده آنها مشخص شود.

استاندار یزد در ادامه با تشریح وضعیت خط انتقال آب استان یزد و رایزنی های صورت گرفته بعد از تعرض به آن نیز گفت: تاکید ما بر حاکمیت تدبیر ، منطق و تفاهم و تقویت همدلی ها و برادری ها و نیز پرهیز از کینه توزی هاست.

میرمحمدی خاطرنشان کرد: در عین حال حق آبه استان یزد در مسیر رفع مشکل آب شرب مردم این استان است و تامین امنیت این خط انتقالی ضروری است.

در این جلسه رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز با تقدیر از مدیران استان به دلیل شرکت منظم و تشریح فعالیت ها در جلسات نمایندگان گفت: با توجه به اینکه در این دوره اتحاد خوبی میان مدیران استان وجود دارد جلسه های تاثیرگذاری هم در مجمع برگزار شده است.

محمدرضا تابش از نمایندگان استان در مجلس نیز به دلیل شرکت منظم در پیگیری درخواست های مدیران استان از مجلس قدردانی کرد و افزود: ما به عنوان ناظران دستگاهها سعی می کنیم درخواست ها را بررسی کرده و در مجلس پیگیر باشیم.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار