یزد؛

رفع ممانعت های معادن بیشه در بافق

مشکلات معادن بیشه در بافق به زودی حل خواهند شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مدیر کل منابع طبیعی یزد گفت: معادن بیشه در سال های گذشته واگذار شده و الان هیچگونه فعالیتی ندارد و به منظور ادامه و تمدید کار در معدن اداره صنعت، معدن و تجارت نیاز به استعلام منابع طبیعی ندارد اما برای رفع مشکل جلسه ای با حضور مدیر کل صنعت، معدن و تجارت،مدیر کل محیط زیست و فرمانداری بزودی تشکیل می شود.

محمد رضا آخوندی افزود: تصرف ۲۶۹ هکتار از اراضی ملی استان یزد به ارزش ۲۶ میلیارد رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ پرونده در سطح استان تشکیل شده است گفت: این پرونده ها به صورت تصرف، تخریب و تجاوز به اراضی ملی بوده است.

وی با اشاره به آفت بوته های قیچ در دشت لرد شیطور تصریح کرد: به منظور مبارزه با این آفت ۴ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که امیدواریم با حمایت های فرمانداری و منابع طبیعی استان تا پایان سال این مشکل نیز مرتفع گردد.

وی با بیان اینکه با توجه خشکسالی در سال ۹۴ و ۹۵ بهره برداری از گیاهان دارویی و صنعتی ممنوع است خاطر نشان کرد: با صدور مجوز برداشت و تعیین نوع قالب بهره برداری گونه گیاه مشخص و و پس از پرداخت حق و حقوق و بهره مالکانه برداشت انجام می شود.

آخوندی از اجرای عملیات بیولوژیک هزار و ۴۰۰ هکتار در محوطه گود گوار خبر داد و افزود: ادامه پروژه بیابان زدایی این محل جزء مصوبات سفر ریاست جمهوری است و به محض تامین مالی تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.