هم اکنون 104 هزار بافنده فرش در استان چهارمحال و بختیاری شناسایی شده است.

شناسایی 104 هزار بافنده فرش در چهارمحال و بختیاری
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ معاون بازرگانی اداره کل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، از شناسایی 104 هزار بافنده فرش در استان خبر داد و گفت: 21 هزار نفر از این تعداد تحت پوشش خدمات بیمه ای قرار دارند.

حسن شمسی پور افزود: همچنین 52 هزار دار قالی در 9 تعاونی فرش روستایی، 2 تعاونی قالیبافی شهری و یک اتحادیه فرش بافی استان ساماندهی شده است.

وی با بیان اینکه به طور میانگین سالانه 4 متر مربع فرش توسط هر بافنده در چهارمحال و بختیاری تولید می شود اضافه کرد: از ابتدای امسال تا کنون 133 هزار متر مربع فرش در استان بافته شده است.

شمسی پور ادامه داد: بافندگان چهارمحال و بختیاری استعداد تولید 400 هزار متر مربع فرش در سال را دارند، در حالیکه به طور متوسط سالانه 200 هزار متر مربع فرش در استان تولید می شود.

وی با بیان صادر نشدن فرش های تولید شده کشور از گمرک تخصصی گفت: عمده تولید فرش چهارمحال و بختیاری از طریق پایانه های صادراتی استان های همجوار به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، آمریکا و برخی کشورهای اروپایی ارسال می شود.

فرش دستباف چهارمحال و بختیاری در چهار سبک شامل «بختیاری» در شهرستان های شهرکرد، فارسان، کیار و کوهرنگ، سبک «گبه» در شهرستان اردل، سبک «یلمه» در شهرستان بروجن و سبک «نائینی» در شهرستان لردگان بافته می شود.

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار