معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: 92 مرکز برای اقامت و نگهداری کارتن خوابهای استان وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مجتبی ناجی افزود: 88 مرکز مختلف اقامتی، درمانی و ترک اعتیاد در استان برای مردان وجود دارد که 35 مرکز آن در شهر اصفهان قرار دارد و برای کارتن خوابها نیز در نظر گرفته شده است.
معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان اضافه کرد: چهار مرکز مشابه نیز در استان برای بانوان وجود دارد که دو مرکز آن به شهر اصفهان اختصاص دارد.
وی اضافه کرد: این مراکز تحت نظارت اداره کل بهزیستی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فعالیت می کنند.
معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: شمار کارتن خوابهای استان اصفهان حدود 500 نفر برآورد می شود که حدود 200 تن از آنان در مناطقی همچون جوی آباد در غرب و حصه و ارزنان در شرق شهر اصفهان زندگی می کنند.
وی ادامه داد: پس از اصفهان، شهرهای کاشان، خمینی شهر و شاهین شهر، بیشترین آمار کارتن خوابها را به خود اختصاص داده اند.
ناجی، نبود مدیریت واحد را از مشکلات خدمات رسانی و ساماندهی به کارتن خوابها ارزیابی کرد و افزود: هر کدام از دستگاه های مرتبط با این حوزه مانند بهزیستی، کمیته امداد و شهرداری و همچنین سازمان های مردم نهاد و خیران بطور مجزا و غیر هماهنگ با یکدیگر فعالیت هایی انجام می دهند و این امر باعث عدم یکپارچگی و انسجام در برنامه ریزی، ساماندهی و خدمات رسانی می شود.
معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان خاطرنشان کرد: ظرفیت و توانایی سازمان های مردم نهاد و خیران در استان اصفهان در راستای کمک به کارتن خوابها باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
به گفته ناجی، گروهی از خیران در شهر اصفهان در بین کارتن خوابهای این شهر غذا، لباس، پتو و دیگر اقلام مورد نیاز را توزیع می کنند.
وی همچنین از این نوع سازمان های مردم نهاد خواست قبل از شروع فعالیت، اقدام به اخذ مجوز کنند. 



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جعفر زارع چاووشی
۱۸:۰۰ ۲۴ آذر ۱۳۹۶
باسلام یک شخص کارتن خواب در خیابان آتشگاه ابتدای خیابان بهشت جنب دکه بازیافت هست که وضعیت نامناسب و نگران کننده ای داره لطفا هرجور میشه به ایشان کمک نمایید