یک فوریت طرح «الزام شهرداری برای تدوین سیاست های برنامه سوم شهرداری تهران» با 19 رای به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در جریان دستور اول جلسه 308 شورای شهر تهران نمایندگان به بررسی یک فوریت طرح «برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران» پرداختند که در نهایت با تصمیم اعضا این طرح به «الزام شهرداری برای تدوین سیاست های برنامه سوم شهرداری تهران» تغییر نام داد و با 19 رای یک فوریت آن به تصویب رسید.

در این ارتباط ابتدا حبیب کاشانی در توضیح یک فوریت طرح «برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران» گفت: قرار شده طرح تا اردیبهشت 96 به شورای شهر ارائه شود تا تکلیف را به معاونت برنامه ریزی و مرکز مطالعات بدهیم.

وی افزود: مطابق این طرح معاونت برنامه ریزی موظف می شود تا هر 3 ماه گزارشی در خصوص تدوین برنامه پنج ساله سوم را به شورا بدهد. 

یک فوریت برای برنامه بی معنی است

اسماعیل دوستی در ادامه به عنوان مخالف صحبت کرد و گفت: در معنی و مفهوم برنامه چیزی به نام فوریت نداریم چرا که برنامه فرصت و مطالعه می خواهد.

وی افزود: حتی در زمان جنگ هم برنامه ها با فوریت به تصویب نرسید. اکنون 2 سال از برنامه دوم شهرداری باقی مانده است چرا باید به فوریت این طرح رای دهیم.

در مورد برنامه فوریت نداریم

در مقابل رضا تقی پور سخنگوی شورای شهر به عنوان موافق گفت: ما اکنون در مورد محتوای برنامه صحبت نمی کنیم، پیشنهاد این است که شورا چارچوب را تعیین کند تا شهرداری بر اساس آن اقدام به تهیه برنامه سوم کند.

وی ادامه داد: درست است که برنامه نیاز به فوریت ندارد اما در این فوریت، منظور ما چارچوب است نه فوریت برای برنامه. تفاوت این است که با سرعت بیشتری نسبت به عادی پیشمی رود.

یک فوریت یعنی یک هفته ای گزارش دهند

محسن سرخو به عنوان مخالف صحبت کرد و گفت: برنامه سوم قرار است از سال 98 اجرا شود و 2 سال از برنامه دوم باقی مانده است و تا زمانی که به سال آخر نرسد آمار دقیقی از عملکرد برنامه دوم نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: مثلا در مورد مترو پارسال و امسال از برنامه عقب بودیم و شاید با کمک بانک شهر که سرعت داده به کار، این عقب افتادگی در آینده جبران شود. 

این عضو شورای شهر تهران یادآور شد: در کمیسیون عمران این موضوع مطرح شده و بحث کردیم که با توجه به افق 1404، برنامه اینده باید 7 ساله باشد یا 5 ساله کفایت می کند.

وی تاکید کرد: وقتی می گوییم قید فوریت، جواب آن باید تا یک هفته اینده در شورا مطرح شود.

شهرداری ملزم به مطالعه در مورد نحوه برنامه‌ریزی شود

همچنین محمد سالاری با تقدیر از تلاش های معاونت برنامه‌ریزی و مرکز مطالعات شهرداری تهران در مورد برگزاری جلسات تدوین برنامه سوم گفت: اینکه شورا به موضوع برنامه ورود کند، درست است.

وی افزود: اما اینکه 2 سال از عمر برنامه دوم باقی است و به سراغ برنامه سوم برویم صحیح نیست چرا که پالایش برنامه دوم انجام نشده و نمی توان آسیب های آن را احصا کرد.

سالاری افزود: بهتر است شهرداری را ملزم به مطالعه در مورد نحوه برنامه ریزی برنامه سوم کنیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار