در جریان جلسه امروز شورای شهر تهران صحبت هایی در مورد حق شورای شهر پنج جهت تصویب برنامه سوم شهرداری مطرح شد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پرویز سروری در جریان بررسی یک فوریت طرح برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران گفت: چند ماه به پایان شورای چهارم باقی مانده است و تا زمانی که شورای جدید بیاید و کار یاد بگیرد، زمان می برد.

وی ادامه داد: فکر می کنم بعد از گذشت 3 سال، شورای چهارم سرمایه خوبی برای بررسی برنامه پنج ساله دارد.  ما اکنون برنامه سنواتی سال 96 را هم داریم و بهتر است با فوریت برنامه پنج ساله سوم شهرداری را بررسی کنیم.

در ادامه اقبال شاکری نیز گفت: سیاست هایی که اکنون گذاشته شده است در شأن برنامه 5 ساله سوم نیست و بیشتر تکراری است.

حبیب کاشانی نیز در این ارتباط گفت: این کار توسط مرکز مطالعات شهرداری شروع شده و علت اوردن این طرح نیز بخاطر فوریت است. آقای دوستی 10 روز پیش به عنوان موافق طرح را امضا کرده و امروز مخالف صحبت می کنند.

 تصویب برنامه سوم حق شورای پنجم است

در ادامه مهدی چمران عضو شورای شهر تهران گفت: بحث این است که سیاست‌های برنامه سوم در مدت زمانی مشخص تهیه و به شورا جهت تصویب ارائه شود تا بر اساس این سیاست ها برنامه اصلاح و تدوین شود.

وی افزود: این شورا ضرورتی به تصویب برنامه سوم ندارد و باید حق داد به شورای پنجم که خودش برنامه پنجساله را تصویب کند اما ما می توانیم سیاست ها را تدوین و تصویب کنیم.

چمران تاکید کرد: اینکه زمان اردیبهشت ذکر شده در طرح مناسب نیست چرا که عملیاتی نمی شود.

در ادامه احمد دنیا مالی نیز گفت: موضوع فوریت از این نظر اهمیت دارد که نمی خواهیم بحث لایحه مطرح شود و یکسری سیاست است که باید ابلاغ شود.

همچنین مجتبی شاکری در انتقاد از این طرح گفت: شهرداری مانند راننده ای است که ترمز دستی را کشیده و گاز می دهد. دوستان معاونت برنامه ریزی هنوز برنامه دوم را پالایش نکرده تا بتوانند سیاست گذاری برنامه سوم را داشته باشند.

وی افزود: یک مجموعه بدون ترازو نمی تواند کارکند. اول ترازو را درست کنیم بعد بیاییم سراغ برنامه سوم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار