مادی های منطقه ناژوان احیاء می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیر طرح ساماندهی ناژوان با اشاره به اینکه احیاء مادی های شهر در دستور کار است، گفت: 52 کیلومتر از سرمنشاء مادی های شهر، در پارک جنگلی «ناژوان» قرار دارند که به دلیل کمبود آب و باز نشدن سد زاینده رود دچار مشکل شده اند.

حسن شفیعی اظهارکرد: اگر در شمال ایران و در کنار دریای خزر بافت گیاهی زیبایی وجود دارد در مجاورت بافت مسکونی اصفهان نیز منطقه ای شمال گونه به نام «ناژوان» داریم.

وی با اشاره به اینکه نام این منطقه از گونه ای درخت صنوبر به نام «ناژ» گرفته شده است که البته در حال حاضر، به ندرت در این منطقه وجود دارد، افزود:بسیاری از مردم به خصوص بازدیدکنندگان، ناژوان را قطب گردشگری استان می دانند.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان عنوان کرد: اولویت اول مسئولان استان نیز، حفظ فضای سبز و بیشه زار باقی مانده در حاشیه زاینده رود است که 1300 هکتار از آن را شهرداری اصفهان در اختیار دارد.

شفیعی یادآور شد: تغییر اقلیم و کمبود آب در سال های های اخیر، آبیاری این محدوده را با مشکل مواجه کرده است اما با تدابیر اندیشیده شده امسال نیز توانستیم بر مشکلات غلبه و فضای سبز آن را حفظ کنیم.

وی افزود: در این راستا برای آبیاری فضای سبز اطراف مادی ها 20 کیلومتر از 52 کلیومتر این مادی ها، لوله گذاری و آبیاری شده اند .



انتهای پیام/م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.