پس از رسوایی سیاسی در کره جنوبی، پارک گون هه اختیارات لازم برای کوتاه شدن دوره ریاست جمهوری خود را به پارلمان این کشور اعطا کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، پارک گون هه – رییس جمهور کره جنوبی – اعلام کرد از پارلمان این کشور خواسته است به او برای یافتن راهی به منظور کنار رفتن از قدرت کمک کند. 

رییس جمهور کره جنوبی آماده کناره‌گیری از قدرت

پس از افشای اعمال نفوذ دوست قدیمی‌ رئیس جمهور کره جنوبی در تصمیم‌گیری‌های سیاسی، پارک گون هه با درخواست‌های زیادی برای استعفا رو به روست. او اعلام کرد: "من تمامی اختیارات از جمله کوتاه شدن دوره ریاست جمهوری‌ام را به پارلمان کره داده‌ام؛ اما مخالف خلاء قدرت در کشور هستم." 

پارلمان کره جنوبی روز جمعه درباره اتهام پارک گون هه تشکیل جلسه خواهد داد. احزاب مخالف اعلام کرده‌اند بهتر است پیش از آنکه رییس جمهور با اتهام خود رو به رو شود، از مقام خود استعفا دهد. رییس جمهور کره پیش‌تر دوبار برای رسوایی به وجود آمده عذرخواهی کرده است و اعلام کرد بخاطر رسوایی سیاسی به بار آمده قلبش شکسته است؛ اما استعفا را رد کرده بود.

پارک گون هه امروز در نطقی تلویزیونی که سومین نطق او پس از شروع رسوایی‌ سیاسی در این کشور است، اعلام کرد: باید روند انتقال قدرت به صورتی انجام شود که طی آن کمترین میزان خلا قدرت و هرج و مرج در حکومت کره به وجود آید.

با این وجود، یوان کوان سوک – سخنگوی حزب مخالف دموکرات – در این باره گفت: سخنان رییس جمهور یک حقه سیاسی است و فاقد اندیشه است. چیزی که مردم می‌خواهند استعفای فوری اوست.

تحقیقات دادستانی کره جنوبی نشان می دهد رئیس جمهور این کشور در پرونده فساد مالی مربوط به چوی سون سیل، دوست صمیمی‌اش، در اتهامات مختلفی از قبیل سوء استفاده از قدرت و دریافت رشوه نقش دارد. رئیس جمهور کره جنوبی هرگونه دست داشتن در پرونده فساد سیاسی و مالی را رد کرده است.

در روزهای اخیر صدها هزار نفر از مردم کره جنوبی به اعتراضات خیابانی روی آورده‌اند و خواهان استعفای رییس جمهور به دلیل رسوایی سیاسی شده‌اند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار