پارک گون-هه بخاطر رسوایی بوجود آمده یا باید کناره گیری کند و یا منتظر جلسه استیضاح باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، "پارک گون-هه"، رئیس جمهور کره جنوبی به خاطر رسوایی به بار آمده، از جانب حزب خود با اولتیماتوم روبرو شده است. در این اولتیماتوم آمده است: وی دو راه پیش رو دار؛ یا باید یک جدول زمانی برای تاریخ استعفای خود ارائه دهد و یا در انتظار تشکیل جلسه استیضاح باشد.

پارک گون-هه متهم شده است که به دوست نزدیکش "چوی سون سیل" اجازه دسترسی به مدارک دولتی را داده است. رئیس جمهور کره جنوبی تاکنون سه بار بخاطر این رسوایی عذرخواهی کرده است؛ اما مردم معترض همچنان خواهان کناره گیری وی از قدرت هستند. 

احزاب مخالف کره جنوبی قصد دارند هفته آینده در خصوص لایحه استیضاح رأی گیری کنند. برخی معتقدند کناره گیری رئیس جمهور می تواند از بی آبرویی که استیضاح به بار می آورد، جلوگیری کند.  

پارک گون-هه تاکنون زمان مشخصی برای کناره گیری خود مشخص نکرده است. به همین دلیل برخی از اعضای جدایی طلب حزب حاکم "سانوری" از وی درخواست کردند یک جدول زمانی برای تاریخ دقیق کناره گیری اش ارائه دهد. تعدادی از اعضای حزب وی نیز اعلام کردند "پارک گون-هه" باید تا 30 آوریل از قدرت کناره گیری کند و  در ماه ژوئن یک انتخابات ریاست جمهوری برگزاری شود. دوره 5 ساله ریاست جمهوری وی فوریه 2018 (بهمن 96) به پایان می رسد.

روز گذشته (شنبه) دهها هزار نفر از معترضان بار دیگر و برای ششمین هفته متوالی به خیابانهای سئول آمدند و خواستار کناره گیری رئیس جمهور شدند. این تظاهرات که از اواخر ماه اکتبر (حدود یک ماه و نیم پیش) آغاز شد و همچنان ادامه دارد، بزرگترین تجمع اعتراضی در کره جنوبی از زمان تظاهرات طرفداران دموکراسی در دهه 1980 محسوب می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار