اردبیل؛

فستیوال ورزش‌های زمستانی در خلخال برگزار می‌شود

فرماندار خلخال گفت: فستیوال ورزش‌های زمستانی با دارا بودن ظرفیت‌های طبیعی زمستانی در خلخال اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ فریدون بابایی افزود: ظرفیت‌های زمستانی خلخال توانمندی بالقوه است و این توانمندی‌ها باید در جهت اعتلای فرهنگی و ورزشی شهرستان به کار گرفته شود و امسال فستیوال ورزش‌های زمستانی در خلخال برگزار می‌شود.

وی از اجرای این فستیوال ورزش‌های زمستانی در خلخال در فصل زمستان خبر داد و گفت: تمامی ظرفیت شهرستان برای برگزاری شایسته این جشنواره زمستانی به کار گرفته خواهد شد.

فرماندار خلخال افزود: ظرفیت کوهستانی و بکر آق داغ، ازناو ، اندبیل و رودخانه های خروشان همچون قزل‌اوزن و آبشارهای زیبای شهرستان خلخال همه باید در جهت بالا بردن روحیه نشاط مردمی باید به کار گرفته شوند تا مردم از این فضای فعلی با روی آوردن به طبیعت بکر و زمستانی منطقه از نعمات خدادادی طبیعت استفاده کنند.

بابایی گفت: ظرفیت خوبی برای انجام برنامه‌های مذهبی همچون جشنواره رغایب وجود دارد و در چندسال گذشته اجراشده و باز قابل اجراست و در زمینه ورزش، ورزشی همچون اسکی یکی از توانمندی های شهرستان خلخال است و باید این ورزش به صورت تخصصی شروع به کار و تیمی از شهرستان خلخال در محافل ورزشی استان و کشور به عنوان نماینده ورزش شهرستان خلخال حضور داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در کشورهای خارجی منطقه هزینه‌های کلانی صرف ایجاد زیرساخت‌ها برای انجام ورزش و تفریح می‌شود ولی متاسفانه با این امکانات خدادادی ما هنوز استفاده از ای این منابع و ظرفیت و توانمندی‌ها نکرده ایم.

فرماندار خلخال از اداره ورزش وجوانان و میراث فرهنگی شهرستان خلخال خواست تا با برآورد کارشناسی دقیق و تهیه سناریوی فستیوال ورزش‌های زمستانی زمینه برگزاری این فستیوال را آماده نمایند.

وی تصریح کرد: در کنار ظرفیت ورزشی در زمستان از جمله ساخت تندیس یخی، اجرای برنامه کوهنوردی و صعود به قله عجم و آق داغ خلخال ورزش‌های بومی و محلی منطقه قابلیت اجرایی دارد و می‌توان در کنار این فسیتوال ورزشی زمستانی و حضور میهمانان از سایر مناطق کشور زیرساخت فروش محصولات بومی و محلی و صنایع دستی و توانمندی‌های روستاها را ایجاد وعلاوه بر کسب درآمد برای اهالی تنوع این فسیتوال را بالا برد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.