از نشانه های استرس فراموشی، نداشتن تمركز مناسب و بی توجهی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ نازنين كريمی كارشناس بهداشت روان مركز بهداشت شهدای انقلاب با اشاره به اينكه درصد قابل توجهی از مردم با استرس روبرو هستند، افزود: استرس مزمن، علاوه بر تهديد سلامت روان، باعث ايجاد بيماری های خطرناك جسمی نيز می شود و آشنايی با استرس و روش های مديريت و مقابله با آن، از اهميت بالايی برخوردار است.
او استرس را حالت اضطراب و فشار درونی انسان برای مواجه شدن با خطر يا مشكل نام برد و ادامه داد: استرس با نشانه های جسمی، ذهنی، احساسی و رفتاری همراه است و بدن ‌با ترشح هورمون هايی، ‌خود را برای مقابله با آن آماده می كند.
كريمی نشانه های جسمی استرس را شامل تپش قلب، ‌تنفس تند، سردرد، كمر درد و خشكی دهان عنوان کرد و گفت: در نشانه های ذهنی، فراموشی، نداشتن تمركز مناسب و بی توجهی ایجاد می شود، در حالی كه با نشانه های احساسی مانند بدبينی، ترس هايی بی مورد، ‌كابوس و ‌گريه همراه بوده و در نشانه های رفتاری مانند كاهش اشتها و ناخن جويدن ديده ميی شود.
وی افزود: براي مقابله با استرس،باید با شناسايی عوامل ايجاد كننده استرس، نحوه روبرو شدن با آن را انتخاب و با رويكرد مناسب برای غلبه بر استرس حركت كرد.
کریمی در خصوص چگونگی مهار استرس به مواردی نظير كاهش تعهدات اجتماعی، كاهش توقعات در زمينه های مختلف، كاهش تكاليف و مسووليت ها، به تعويق انداختن تغييرات و جابجايی مكان و از همه مهمتر"نه گفتن " به خواسته های افراد، در صورت نبود توانايی انجام آن، اشاره كرد.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار