همزمان با سی ام صفر سالروز شهادت امام رضا (ع) بارگاه نورانی بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا(ع)میعادگاه هزاران نفر از سوگواران ثامن الحجج (ع) شده است.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛زائران این حرم نورانی در شهرستان گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد با چشمانی بارانی و دل‌هایی پر حزن و اندوه خود را به این مکان مقدس رسانده‌اند، تا ضمن همدردی با خواهر امام رضا (ع) ارادت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) ابراز کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران گفت: صدها کاروان از عصر دیروز وارد بارگاه حضرت بی بی حکیمه (س) شده است.

فرزین بهمنی آزاد افزود: یکی از این کاروان‌ها با 500 زائر به شکل سازمان یافته عصر روز سه شنبه به این مکان مقدس رسید.

وی بیان کرد: محفل انس با قرآن، آئین عزاداری شهادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت، سخنرانی در کرامات و سیره رضوی با حضور مبلغان کشوری از برنامه‌های این شب نورانی است.

بهمنی آزاد بیان کرد: هم اکنون دسته های عزاداری در قالب هیات های سینه زنی و زنجیر زنی در حسینیه‌ها و مساجد این شهرستان نیز در حال عزاداری هستند.
امام جمعه موقت گچساران گفت: محافل عزاداری روزهای پایانی ماه صفر فرصت مناسبی برای تبیین سیره رضوی است.
حجت الاسلام پرویز خواجه زاده بیان کرد: اخلاق نیکو مهمترین ویژگی شخصیتی امام رضا (ع) است.
وی بیان کرد: براساس احادیث و روایات امام رضا (ع) هیچ گاه با سخن گفتن کلام کسی را قطع نمی‌کرد، همواره متبسم بود اما هیچگاه با صدای بلند نمی‌خندید و همیشه به عیادت بیماران می‌رفت.

خواجه زاده ساده زیستی، بردباری و مردمداری را از دیگر ویژگی‌های شخصیتی هشتمین پیشوای شیعیان برشمرد.

حرم حضرت بی بی حکیمه (س) در دل کوه‌های نفت خیز جنوب گچساران قرار دارد.
براساس وایت ها این بانوی بزرگوار از دختران بلافصل حضرت امام موسی بن جعفر (ع) است که در زمان حکومت بنی عباس زندگی می‌کرد.

براساس این روایت ها حضرت بی بی حکیمه (س) در زمان امامت حضرت امام رضا (ع) به اتفاق برادران و خواهران احمد بن موسی (شاه چراغ) فضل و حسین و حیدر و خواهران حکیمه و زبیده و خدیجه از نوادگان امام موسی کاظم (ع) از طریق خوزستان وارد استان فارس شده که عده‌ای به شهادت می‌رسند و بقیه از جمله حضرت بی بی حکیمه (س) در کوهها و دشت بهبهان و اطراف پراکنده می‌شوند.

علی ابن موسی الرضا (ع) در 11 ذیقعده 148 هجری در مدینه دیده به جهان گشود و روز آخر صفر 203 هجری قمری به شهادت رسید.

حرم بی بی حکیمه (س) در 80 کیلومتری دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران سالیانه میزبان بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر ایرانی و خارجی است.


انتهای پیام /د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.