مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان گفت: وقف یکی از شعائر دینی است که مایه حیات فرهنگی و امید و حیات نیازمندان است.

وقف مایه حیات فرهنگی و امید نیازمندان استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت السلام علی دشتکی با اشاره به اینکه اجرای وقف برای مرتفع شدن اقشار محروم جامعه و نیازمندان یکی از رویکرودهای نظام اسلامی در در انقلاب مورد تاکید است، اظهار داشت: یکی از شعائر الهی ترویج و تبیلغ دین اسلام مصداق بارز وقف است.

وی بیان کرد: نه تنها در دین اسلام بلکه در همه ی مکاتب توحیدی رسیدگی به امور مردم و ارائه خدمات عام المنفعه به ویژه اقشار پایین دست جامعه یکی از رویکردهای مهم پیش روست.

دشتکی گفت: بر همین منوال انقلاب اسلامی به ویژه امام راحل (ره) رسیدگی به محرومین را یکی از اولویت ها در سیاست های اجرایی کشور می دانستند و در این زمان هم تاکید مقام معظم رهبری بر این موضوع است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه وقف یکی از شعائر دینی است و اجرای آن برای مرتفع شدن اقشار محروم جامعه و نیازمندان یکی از رویکرودهای نظام اسلامی در در انقلاب مورد تاکید است افزود: در اصل قضیه تاکیدات بر مبنای قرآن و اهل بیت است و بر کسی پوشیده نیست که ضرورت این امر بصورت سازماندهی شده می تواند همه جامعه را از ثمرات وقف بهره مند سازد.

وی با بیان اینکه وقف مایه حیات فرهنگی و مایه امید و حیات نیازمندان است افزود: بنابراین یک ضرورت هم فقهی و هم اجتماعی است و باستی بدان پرداخته شود و به همین علت در نظام فقهی اسلامی و جعفری بابی به نام وقف داریم.

حجت السلام علی دشتکی با اشاره به اینکه اهمیت کار وقف انقدر بالاست که یک باب بر این موضوع اختصاص پیدا کرده گفت: امروز هم در نظام های غیر توحیدی تقلید از این موضوع را تحت عنوان موسسات خیریه که کار پسندیده ای نیز هست را انجام می دهند که همان باب فقهی وقف در اسلام است.

وی ادامه داد: وقف یک موضوع عام المنفعه است که در همه ادیان و همه ادیان غیر ابراهیمی و غیر موحدین هم وجود دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه ضرورت موضوع آنچنان است که سایر ادیان الهی هم الگوبرداری کرده اند افزود: تفاوت آنان با اسلام در این است که اسلام یک باب فقهی در این موضوع دارد و عمل به این حکم الهی یک ثواب به دنبال دارد و یک موضوعیت خاص دارد اما در ادیان دیگر اینطور نیست.

وی تصریح کرد: با وقف همه جامعه از رحمات الهی بهره مند می شوند و هم خود فعل یک ثواب ویژه ای برای واقف دارد.


دشتکی اظهار کرد: شبکه مبلغین و رسانه ها باید در ترویج این عمل خیراندیشانه و سیره ی توحیدی و سیره ی علوی و سیره ی جعفری اهتمام ویژه ای داشته باشند چراکه عمل فرهنگی و فقهی ما در رسیدگی به محرومین در این باب و در حیات و گسترش وقف است.

وی با قدردانی از مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان  و دست اندرکاران این اداره که در ترویج این حکم الهی اهتمام دارند افزود: جا دارد در حوزه ی فرهنگی فعالیت هایی انجام شود و در فعالیت های جاری و فرهنگی به ویژه وصیت ها به سمت وقف در حوزه ی فعالیت های قرآنی که برای تشکیل جامعه اسلامی منوط به پیاده شدن سبک زندگی اسلامی است سوق داده شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: مردم اهتمام ویژه ای نسبت به وقف دارند که در اصل صدقه ی جاریه است و اگر کسی نسبت به فعالیت های قرآنی وقفی انجام دهد هرکسی هرکجا قرآنی بخواند ثوابش به آن واقف خیراندیش خواهد رسید.

انتهای پیام/ د
برچسب ها: وقف ، حیات ، نیاز جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.