شانزدهمین کاروان پیاده مشهد – کربلا (کاروان پیاده انصار الحسین) پس از 72 روز پیاده روی در مسیر عاشقی ، صبح امروز در میان استقبال پرشور مردم و مسئولان وارد مشهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در این مراسم معنوی که با عنوان «شکرگذاری خدمت به زائران امام رضا(ع)» در عرصه میدان شهدا مشهد برگزار شد، جمع کثیری از اقشار مختلف مردم، زائران علی بن موسی الرضا ، اعضاء هیئت های مذهبی، خانواده های معظم شهداء و تعدادی از مدیران و مسئولان استان خراسان رضوی و نمایندگان مجلس حضور داشتند.

ورود کاروان پیاده مشهد – کربلا به مشهد+تصاویر

شهردار مشهد در این مراسم گفت: اگر خداوند همه دنیا را از حیث مادی به ما بدهد، راضی نیستیم با یک تاول پای زائران پیاده عوض کنیم.

وی افزود: چه فضلی بالاتر از توفیق تشرف به ساحت مقدس امام علی(ع) و امام حسین(ع) و چه فضلی بالاتر از جارو زدن زیرپای زائران با کفایت ولی نعمتان امام رضا(ع).

مرتضوی ضمن عرض خیر مقدم به از سفر بازگشتگان، بیان کرد: از همه پاکبانان، تاکسیرانان، اتوبوسرانان و کسانی که در این ایام برای خدمت به زائران و مجاوران کوشیدند، کمال تقدیر و تشکر را دارم.

وی در پایان گفت: البته غم از دست دادن عزیزانی که در حادثه حله تکه تکه شدند و غم فراغ آذری زبانانی که در حادثه تصادف قطارمسافربری جان باختند، را هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنیم.

حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری نیز در این مراسم با بیان اینکه باید زیبایی‌های حماسه اربعین و دهه آخر صفر را در طول سال تکرار کنیم، افزود: محرم و صفر تمام شد. اما باید خوبی‌های اربعین، زیبایی‌های پیاده‌روی مسیر و حماسه بزرگی که در جریان عزاداری‌های دهه آخر صفر خلق شد، را تکرار کنیم. اتحاد، انسجام، روحیه مقاومت، برادری و اخوت درس‌هایی بود که در این ایام کسب شد و باید تکرار شود.

وی با اشاره به اینکه مردم و مسئولان و دو ملت ایران و عراق دست به دست هم دادند و زیبایی‌های بی‌نظری را خلق کردند، عنوان کرد: این حماسه‌ها در رزمایش منتظران عاشورایی امام زمان(عج) و عاشقان حرم مطهر رضوی در ایام شهادت امام رضا(ع) تبلور یافت و همه باید شکرگذار این نعمت باشند.

ورود کاروان پیاده مشهد – کربلا به مشهد+تصاویر

این کاروان بعد از برگزاری مراسم استقبال، راهی حرم مطهر امام رضا (ع) شد .

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.