اراک؛

تسهیل امور و خدمات عام المنفعه از مهمترین وظایف اوقاف

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت : کارویژه مهم وقف در تسهیل امور و خدمات عام المنفعه و گره گشایی از مشکلات جامعه است.

تسهیل امور و خدمات عام المنفعه از مهمترین وظایف اوقاف
 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در دیدار با کارکنان و مدیران سازمان اوقاف و امور خیریه استان با برشمردن ثمرات و برکات وقف ؛ مهترین وظیفه این نهاد دینی را تسهیل امور مردم و انجام خدمات عام المنفعه دانست و افزود : کارویژه مهم وقف در تسهیل امور و خدمات عام المنفعه و گره گشایی از مشکلات جامعه است و هرچه این مهم پررنگ تر دیده شود گرایش به وقف در مردم تقویت می شود.
آیت الله دری نجف آبادی احیاء وقف در جامعه را نیازمند تشریح و تبیین آثار و برکات این سنت حسنه برای آحاد مردم دانست و ادامه داد در این میان روحانیون وظیفه مهمی در ترویج این سنت حسنه در جامعه بر عهده دارند .
امام جمعه اراک اضافه کرد: با توجه به اینکه نگاه جامعه به اداره کل اوقاف و امور خیریه نگاهی مذهبی و اعتقادی است، بنابراین کارکنان این مجموعه باید در همه مسائل به عنوان الگو و اسوه عمل کنند.
در این دیدار مدیر کل سازمان اوقاف و امور خیریه هم گفت: پنج هزارو 352 موقوفه در نقاط مختلف استان وجود دارد که 80 مورد آن در سال جاری به ثبت رسیده است.
حجت الاسلام حسینی پشتیبانی از حوزه های علمیه را یکی از اولویت های اداره کل اوقاف و امور خیریه عنوان کرد و گفت: در همین راستا درسال جاری دو میلیارد و 500 میلیون ریال به حوزه های علمیه استان کمک شده که پیش بینی می شود تا پایان امسال یک میلیارد ریال دیگر نیز به این مهم تخصیص داده شود.
وی، برنامه های هفته وقف استان مرکزی را بیش از 200 مورد عنوان کرد و گفت: برپایی نمایشگاه هفته وقف در امامزادگان آمنه خاتون(س) و عبدالله(ع) ، بهره برداری از طرح ‌های تجاری ثنا، موقوفه شمس‌الله جهانگیری و موقوفه فرمان‌فرما وبهره برداری از امامزاده سلطان سید احمد هزاوه(ع) و آغاز عملیات اجرایی مرمت آستان مقدس امامزاده فیجان در اراک از مهمترین برنامه های هفته وقف استان مرکزی است.
هفتم تا چهاردهم آذرماه با عنوان هفته وقف نامگذاری شده است.
برچسب ها: اراک ، مدیران ، اوقاف ، وقف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.