اراک؛

انتشار یک میلیون عنوان کتاب در کشور

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی کشور گفت : در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی حدود یک میلیون عنوان کتاب در کشور منتشر شده است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ امیر مسعود شهرام‌نیا مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی کشور در مراسم افتتاح نمایشگاه بزرگ کتاب اراک گفت : در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی حدود یک میلیون عنوان کتاب در کشور منتشر شده که کشور در بخش تولید کتاب جزو 20 کشور برتر دنیا است.
شهرام نیا  با اشاره به وضعیت سرانه مطالعه کتاب در کشور  افزود: با توجه به اهمیت مسئله کتاب و کتاب‌خوانی برگزاری این نمایشگاه‌ها در استان دارای اهمیت است و می‌تواند زمینه ساز افزایش سرانه مطالعه و ترویج کتاب‌خوانی در کشور باشد.
وی با اشاره به اینکه برگزاری این نمایشگاه‌ها بهانه خوبی به منظور توسعه و ترویج کتاب‌خوانی در جامعه و توجه به این مقوله است، افزود: نمایشگاه امسال با یک نوآوری همراه بوده و آن هم اینکه بخش فروش متمرکز برای ناشرانی که امکان حضور در نمایشگاه را  ندارند، ایجاد شده است در این بخش 75 ناشر در نمایشگاه کتاب استان مرکزی به صورت متمرکز وجود دارند.
مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی کشور گفت: باید سرانه مطالعه کتاب را با فرهنگ سازی توسط نهادهای مرتبط و تسهیل دسترسی به کتاب توسط نمایشگاه‌ها افزایش دهیم که خوشبختانه در این زمینه تاکنون اقدامات خوبی انجام شده است.
انتهای پیام / ف 
برچسب ها: اراک ، افتتاح ، نمایشگاه ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.