رئیس جمهور روسیه، چشم انداز جدید سیاست خارجی این کشور را تصویب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از "روسیا الیوم"؛ "ولادیمیر پوتین" –رئیس جمهور روسیه- امروز پنجشنبه، چشم انداز جدید سیاست خارجی روسیه را تصویب کرد.

در چشم انداز جدید سیاست خارجی روسیه آمده است: "رویکرد اصلی برای مبارزه با تروریسم، ایجاد جبهه گسترده برای مقابله با این پدیده است."

در ادامه این سند آمده است: "مسکو بر حل بحران سوریه مبتنی بر تضمین وحدت این کشور، استقلال و سلامت اراضی آن اصرار دارد. روند روبه رشد تهدیدات تروریستی، به خطرناکترین واقعیت جهانی تبدیل شده و این تهدید با ظهور گروه تروریستی داعش و مانند آن، به سطح بسیار بالایی رسیده است."

چشم انداز جدید سیاست خارجی روسیه می افزاید: "تشکیل ائتلاف بین المللی گسترده مبتنی بر قانونی مستحکم و همکاری اثرگذار و منظم میان کشورها به دور از هرگونه سیاسی بازی و یا معیارهای دوگانه، باید رویکرد اصلی در مبارزه با تروریسم باشد."

مسکو تأکید کرده است که بر مقاومت علیه تلاش های مداخله جویانه در امور دیگر کشورها با هدف تغییر قدرت به صورت غیرقانونی، مصمم است.

همچنین در بخش دیگری از این سند تصریح شده است که روسیه، دادن پاسخ مناسب به سپر موشکی آمریکا را حق خود می داند.

این سند به موضوع روابط روسیه و ناتو پرداخته و با اشاره به مخالفت روسیه با توسعه طلبی ناتو و نزدیک شدن زیرساخت های نظامی به مرزهای این کشور، تأکید شده است که مسکو قصد دارد با توجه به میزان آمادگی این پیمان، روابط خود با آن را بازسازی کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ایرانیم
۲۲:۰۱ ۱۴ آذر ۱۳۹۵
من بسیار تعجب میکنم که روسیه چرا برای دادن پاسخ دندان شکن به آمریکا و ناتو دوباره پیمان ورشو رو احیا نمیکنه؟ احیای دوباره ورشو جلوی ترک تازیها و عربده کشیهای آمریکا و ناتو رو گرفته و باعث ثبات و امنیت کشورهای عضو میگردد
آخرین اخبار