رؤسای جمهور روسیه و ترکیه در گفت‌ وگوی تلفنی در خصوص بحران سوریه به ویژه اوضاع حلب مذاکره و تبادل نظر کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز چهارشنبه اعلام کرد: گفت وگوی تلفنی ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان به خواسته طرف ترکیه ای برگزار و در آن مسائل سوریه مطرح شد.

دو طرف همچنین در خصوص موضوعات دوجانبه روابط روسیه و ترکیه از جمله دیدارهای مقامات دو کشور در دورنمای نزدیک در سطوح مختلف گفت وگو کردند.

رئیس جمهور روسیه در ادامه مکالمه تلفنی کشته شدن کودکان در خوابگاه ویژه دختربچه ها در شهر آدانا را به همتای ترک خود تسلیت گفت.

اردوغان در یک هفته اخیر دو بار با پوتین مکالمه تلفنی کرده و در هر دو مورد گفت و گوی تلفنی به خواسته طرف ترک بوده و مساله سوریه محور آن را تشکیل می داده است.

آخرین گفت وگوی تلفنی دو طرف روز یکشنبه هفتم آذر ماه انجام گرفت و محور این گفت و گو یافتن راه حلی برای بحران انسانی در حلب بود.

هر دو رئیس جمهور در این تماس تلفنی آخرین تحولات در سوریه را بررسی و در مورد یافتن راه حلی برای پایان بخشیدن به فاجعه انسانی در حلب تبادل نظر کردند. 

اردوغان و پوتین در آخرین ساعات جمعه شب گذشته نیزدر پی مورد حمله قرار گرفتن نیروهای ترکیه در حومه حلب که طی آن چهار تن از نظامیان ترکیه کشته و 9 تن دیگر زخمی شده بودند، گفت وگو کرده بودند.

به گزارش رسانه ها، اردوغان و پوتین در این تماس تلفنی در خصوص تسریع در امر یافتن راه حلی برای بحران انسانی در حلب توافق کردند.

اردوغان در این تماس تلفنی با تاکید بر اینکه عملیات سپرفرات ترکیه در شمال سوریه، تائیدی بر عزم راسخ این کشور در مبارزه با تروریسم می باشد، گفته است: ترکیه از تمامیت ارضی سوریه حمایت می کند. 

ستاد فرماندهی ارتش ترکیه پنجشنبه گذشته با اعلام اینکه قرارگاه نیروهای این کشور در حومه الباب مورد حمله هوایی قرار گرفته است، افزود: ارزیابی ارتش این است که این حمله را نیروی هوایی سوریه انجام داده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار