قم؛

فعالیت‌های اورژانس اجتماعی گسترش پیدا کند

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به فعالیت‌های اورژانس اجتماعی گفت: سازمان بهزیستی از طریق اورژانس آسیب ها را کنترل می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛سلیقه،مدیرکل بهزیستی استان گفت: هر چه که تعداد مراکز مشاوره در جامعه افزایش پیدا کند، آمار آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند.
رضا سلیقه با اشاره به فعالیت‌های اورژانس اجتماعی افزود: سازمان بهزیستی از طریق این اورژانس در موارد کودک آزاری، سالمندآزاری، همسر آزاری و اقدام به خودکشی مداخله می‌کند و این موارد کنترل می‌شود، باید فعالیت‌های اورژانس اجتماعی گسترش پیدا کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مشاوران می‌توانند جامعه را واکسینه کنند و موجب مصونیت افراد از آسیب‌های اجتماعی شوند، همان طوری که هر شخصی یک پزشکی به عنوان پزشک خانواده برای خودش دارد و در موقع بیماری به او مراجعه می‌کند، باید نقش مشاوره خانواده هم در جامعه نهادینه شود.

مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: هر خانواده ای باید مشاور خاص خودش را بشناسد و در مواقع بحرانی به او مراجعه کند و از آن مشاور راهنمایی بگیرد، ما نیاز به کمک مشاور داریم و هر شخصی نمی‌تواند به تنهایی نمی تواند در مواقع حساس زندگی تصمیم بگیرد.

سلیقه با اشاره به روند مشاوره در بحث طلاق اظهار کرد: نیمی از طلاق‌ها، طلاق‌های توافقی است که زن و مرد هر دو اصرار به طلاق دارند. تنها پرونده‌های طلاق‌های توافقی طبق قانون برای بررسی به مراکز مشاوره ارجاع می‌شود و بقیه پرونده‌های طلاق به این مراکز ارجاع نمی‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان قم افزود: طی بررسی‌هایی که در سه سال اخیر داشتیم، بین 25 تا 30 درصد زوجینی متقاضی طلاق که پرونده‌هایشان به مراکز مشاوره استان ارجاع شده است، با چند جلسه مشاوره به مرحله سازش رسیدند و آمار و اطلاعات در این خصوص در اداره‌کل بهزیستی استان قم موجود است.

وی با بیان اینکه مشاوره خانواده و گسترش آن در برنامه‌های این سازمان قرار دارد ادامه داد: مراکز مشاوره ای که از سازمان بهزیستی مجوز گرفتند، توسط دفتر مشاوره این سازمان مورد نظارت هستند، اگر هم افرادی از عملکرد این مراکز شکایت داشته باشند، دفتر بازرسی سازمان بهزیستی به این شکایات رسیدگی می‌کند.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار